Svenska Ishockeyförbundet är ett av Sveriges största idrottsförbund med 392 föreningar i 22 distrikt och drygt 68 000 spelare och domare. 2 301 ishockeylag samsas i 362 ishallar runt om i landet.

Svenska Ishockeyförbundets styrelse har enhälligt beslutat att avsluta säsongen 2019/202015.3.2020 13:20:07 CET | Pressmeddelande

Allt spel i SHL, SDHL, Hockeyallsvenskan och Hockeyettan ställs in Med anledning av den fortsatta risken för Coronavirusets spridning har myndigheter och regering kontinuerligt skärpt och uppdaterat rekommendationer och beslut. Med anledning av detta finns inte förutsättningarna att spela färdigt ishockeysäsongen 2019/2020. Därför har Svenska Ishockeyförbundets styrelse enhälligt beslutat att avsluta säsongen 2019/2020, vilket innebär att allt spel i SHL, SDHL, Hockeyallsvenskan och Hockeyettan, inklusive SM-slutspel och samtliga kvalspel ställs in.

SM-slutspelet i SHL skjuts upp till följd av regeringens beslut kring publika evenemang12.3.2020 12:05:24 CET | Pressmeddelande

Regeringen beslutade under onsdagen att begränsa publika möten med över 500 deltagare som ett led i Folkhälsomyndighetens förhöjda smittorisk gällande Coronaviruset. SHL har i samråd med Svenska Ishockeyförbundet därmed fattat beslutet att skjuta fram SM-slutspelet i SHL till den 24 mars. Den sista grundserieomgången, som spelas under torsdagen, spelas utan publik.
  • >>