Svenska Ishockeyförbundet är ett av Sveriges största idrottsförbund med 392 föreningar i 22 distrikt och drygt 68 000 spelare och domare. 2 301 ishockeylag samsas i 362 ishallar runt om i landet.

Meny

Stipendier till Skogsbo SK, IK Oskarshamn och Nyköpings HK4.3.2019 13:17:00 CET | Pressmeddelande

I februari avgjordes den sista upplagan av Stålbucklan. År 2012 anordnades den första Stålbucklan i Svenska Ishockeyförbundets regi efter att Jernkontoret initierat turneringen. Inför att Stålbucklan nu blir TV-pucken även för tjejer har Jernkontoret beslutat att dela ut stipendier om 10 000 kronor till ungdomsverksamheten hos de föreningar som fostrat de spelare som utsågs till turnerings bästa back, målvakt, forward och MVP. I år tillfaller stipendierna Skogsbo SK, Nyköpings HK och IK Oskarshamn.
  • >>