Svenska kyrkan Norrköping vill vara en närvarande och öppen kyrka som ger möjlighet till eftertanke, tro och engagemang. Vi är en gemenskap och ett stöd i glädje och sorg. Vi finns med i vardagen liksom vid livets stora skiften, både hemma och långt bort.

Svenska kyrkan i Norrköping har fyra församlingar, Borgs församling, Kolmårdens församling, S:t Johannes församling och S:t Olofs församling. Här finns också Diakonicentrum - DC som är en mötesplats och samtalsmottagning för ungdomar och unga vuxna. I Norrköpings pastorat finns även en kyrkogårdsförvaltningen, ett kansli och en utvecklingsenhet.

Tillsammans består Svenska kyrkan i Norrköping av ca 80 000 medlemmar, 25 kyrkor, 23 kyrkogårdar, 7 kapell och flertalet församlingshem och andra verksamhetslokaler.

Vi vill medverka till att Norrköping blir en bra plats att leva på för alla, vi vill vara där människor är. Vår kyrka finns till för dig.