Svenska Parasportförbundet och Sveriges Paralympiska Kommitté är ett av 71 Specialidrottsförbund (SF) inom Riksidrottsförbundet (RF) och administrerar idrott för personer med rörelsehinder, synskador och utvecklingsstörning inom 15 idrotter. Vi har ca 37 000 medlemmar organiserade i ca 500 föreningar.

• Svenska Parasportförbundet och Paralympiska Kommitté
  • Idrottens Hus, Skansbrogatan 7
  • 118 60 Stockholm

Invitational games och ambitionen om folkhälsosatsning ligger fast23.12.2019 05:00:00 CET | Pressmeddelande

Trots beskedet om att vinterspelen 2021 läggs ner så kommer Special Olympics Sweden Invitational Games 2020 att genomföras. Hälsoprogrammet – Healthy Athletes – kommer då att genomföras för första gången i Sverige och ett stort antal volontärer med medicinsk kompetens är redan rekryterade för uppdraget. Programmet utgör en unik samverkan mellan offentlig och ideell sektor.
  • >>

• Svenska Parasportförbundet och Paralympiska Kommitté