Svenska Parasportförbundet och Sveriges Paralympiska Kommitté är ett av 71 Specialidrottsförbund (SF) inom Riksidrottsförbundet (RF) och administrerar idrott för personer med rörelsehinder, synskador och utvecklingsstörning inom 15 idrotter. Vi har ca 37 000 medlemmar organiserade i ca 500 föreningar.

• Svenska Parasportförbundet och Paralympiska Kommitté
  • Idrottens Hus, Skansbrogatan 7
  • 118 60 Stockholm
Meny

Historisk Världscup – och Europacupfinal i Klövsjö: ”Äntligen”21.2.2019 07:00:00 CET | Pressmeddelande

Under 1-8 april 2019 går World Para Snowboard World Cup Final och World Para Alpine European Cup Final av stapeln i Klövsjö. Det är första gången någonsin som Världscupen och Europacupen arrangeras i Jämtland och Klövsjö. Under denna Världs- och Europacupvecka kommer omkring 120 paraatleter för att tävla i alpint och snowboard i Klövsjöfjäll. Detta är det andra eventet inför World Para Snow Sports Championships 2023 i Östersund, Åre och Klövsjö.
  • >>

• Svenska Parasportförbundet och Paralympiska Kommitté