Välkommen till Svenska Bandyförbundets pressrum. Här samlar vi pressmeddelanden och pressbilder

Herrlandslaget i bandy möter Norge och Finland - uppladdningen inför VM har börjat10.1.2023 10:20:06 CET | Pressmeddelande

Under helgen den 20 - 22 januari spelas en landslagsturnering för herrar i Karlstad på Tingavalla Isstadion. Sveriges herrlandslag möter Norge, Finland och ytterligare ett svenskt lag som kallas Team 25. Förbundskapten Mattias Sjöholm har, inför uppladdningen av VM i Växjö/Åby senare i vår, och inför turneringen i Karlstad plockat ut 16 spelare. Turneringen arrangeras av IF Boltic och Karlstad kommun.

Svenska Bandyförbundet streamar bandymatcher via AI - tecknar avtal med Staylive19.12.2022 10:00:00 CET | Pressmeddelande

Svenska Bandyförbundet och Staylive tecknar långsiktigt avtal för tillgängliggörande av svensk bandy via AI-produktion. Staylive har under flertalet säsonger varit partner till Elitserien och Bandyallsvenskan Herr gällande produktion- och tillgänggörande av respektive serie. Avtalet mellan Svenska Bandyförbundet och Staylive innebär på sikt att alla matcher kommer att filmas och streamas via bandyplay.se. Avtalet sträcker sig i fyra säsonger, till och med 2026.

Junior- och ungdomsfinalerna får egen finalhelg – spelas i ny arena i Göteborg29.11.2022 10:00:00 CET | Pressmeddelande

Vill du uppleva känslor, spänning och se ung spelartalang i mängder? Då ska du ta dig till Ruddalens idrottscentrum i Göteborg den 10–12 mars 2023. Där möts Sveriges bästa junior- och ungdomslag i SM-finalspel i den nybyggda bandyarenan. Junior- och ungdomsfinalhelgen arrangeras av Svenska Bandyförbundet i samarbete med Distrikt Sydväst, föreningarna SK Höjden, Mölndal Bandy, IFK Kungälv och Kareby IS.
  • >>