Svenska Tennisförbundets roll är att arbeta för bättre tennis. Förbundet har drygt 124 000 medlemmar organiserade i sju regioner och 400 tennisklubbar. Tennis är en av Sveriges största barn- och ungdomsidrotter. Svenska tennisspelare har vunnit mängder av internationella ATP- och WTA- titlar, däribland 37 stycken Grand Slam-titlar. Förbundet har 13000 licensierade tävlingsspelare och varje år arrangeras över 500 nationella tävlingar. Läs mer på www.tennis.se

Fair Play Tennisklubb i Malmö blir arrangör till finalspelet av Elitserien powered by MATCHi23.9.2022 11:00:00 CEST | Pressmeddelande

Satsningen på Elitserien powered by MATCHi innebär bland annat ett gemensamt slutspel för både damer och herrar på en och samma spelplats. Nu står det klart att tennisklubben Fair Play blir medarrangör av slutspelet tillsammans med Svenska Tennisförbundet. Spelplats blir System Verification Fair Play Stadion och 16-18 december avgörs kampen om SM-gulden med semifinaler och finaler.
  • >>