Sveriges första livesända podd-lopp samlar in pengar till Ukraina25.4.2022 14:58:34 CEST | Pressmeddelande

Den 26 april klockan 17.00 går startskottet för Sveriges första livesända podd-lopp ”En halvtimme för Ukraina”. Här kan vem som helst delta, på valfri plats och på valfritt sätt. Gå, springa, cykla eller dansa. Själv eller tillsammans med andra. Loppet pågår livesänt i deltagarnas lurar. Genom så kallad AR, förstärkt verklighet, bjuds deltagarna på en uppvärmning, en gemensam masstart och får passera virtuella hejaklackar. Allt detta medan en livesändning pågår i studion med gäster och artister. Efter en halvtimme går alla i mål samtidigt – till ljudet av en jublande folkmassa.

Pluggannonser till stöd för UNHCR:s akutinsatser i Ukraina1.3.2022 15:14:20 CET | Pressmeddelande

Krisen i Ukraina är akut och blir värre för varje timme som går. Läget är desperat och många av de hundratusentals barn och familjer som lämnat sina hem är extremt utsatta. UNHCR, FN:s flyktingorgan, är på plats och leder arbetet med att ge skydd och nödhjälp. Just nu skalas insatserna i Ukraina och närliggande länder upp för att kunna hjälpa alla som tvingas fly. Behoven är enorma och mer pengar behövs. Genom att sprida våra annonser för akutinsamlingen till Ukraina gör ni en viktig insats. Annonsmaterialet finns att ladda ner på: https://sverigeforunhcr.se/press För digital annonsering, vänligen länka till landningssida: https://sverigeforunhcr.adoveo.com/start/TVRoaFpHOTJaVzg9/?location=link1 Stort tack för ert stöd! För mer info eller hjälp med materialet, vänligen kontakta: Ulrika Belin 0739-14 70 39 ulrika.belin@sverigeforunhcr.se

Advokaten Eva Hägg tar plats i Sverige för UNHCR:s styrelse27.1.2022 14:44:00 CET | Pressmeddelande

Affärsjuristen och advokaten Eva Hägg engagerar sig för människor på flykt och blir ny ledamot i insamlingsstiftelsen Sverige för UNHCR:s styrelse. Eva Hägg är advokat vid Mannheimer Swartling Advokatbyrå och har arbetat med affärsjuridik i över 30 år. Eva har under denna tid varit rådgivare till svenska och internationella bolag i bland annat bolagsstyrningsfrågor, ett område där ESG-frågor fått allt större betydelse.

• >>