En tredjedel av företagens julbord ställs in – de anställda vill att pengarna går till välgörenhet10.11.2020 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Sverige för UNHCR har tillsammans med BabyBjörn skickat 5000 bärselar till UNHCR:s flyktingläger i Colombia.4.11.2020 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Flyktingkatastrofen i Venezuela är i dagsläget en av de värsta i världen. Nära fem miljoner människor är på flykt och de flesta flyr till eller genom grannlandet Colombia. Situationen är mycket svår, inte minst för de familjer som tvingats lämna allt för att fly våld, otrygghet och hot samt brist på mat och medicin i Venezuela. Många av flyktingarna vandrar långa sträckor genom flera länder, med barnen i famnen.

Stjärnspelarna Asmit Begović och Alphonso Davis spelar virtuell fotbollsturnering till förmån för UNHCR:s arbete mot coronaviruset24.4.2020 09:56:11 CEST | Pressmeddelande

Den berömda AC Milan-målvakten Asmir Begović och FC Bayern Münchens tonårssensation Alphonso Davies kommer att mötas i en eFootball PES2020 livestream-turnering på lördagen den 25 april. De två spelarna, båda före detta flyktingar, kommer att göra upp om segern för att samla in pengar till UNHCR, FN:s flyktingorgans insatser mot covid-19.

Delicato och Stiftelsen Einar Belvén skänker en miljon kronor till Sverige för UNHCR20.1.2020 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Den senaste tidens upptrappning av konflikten i provinsen Idlib i Syrien tvingar alltfler att fly för sina liv. Nästan 5.6 miljoner syrier befinner sig på flykt. Hälften är barn. Hjälpbehoven är enorma och bidrag från den privata sektorn behövs mer än någonsin. Delicato Bakverk AB och Stiftelsen Einar Belvén visar därför sitt fortsatta stöd genom att skänka en miljon kronor till UNHCR:s arbete för människor på flykt.
  • >>