Ticket
Ticket

Katarina DanielsPR- och kommunikationsansvarig

Som PR- och kommunikationsansvarig är jag ansvarig för Tickets externa kommunikation och varumärke. Varmt välkommen att kontakta mig med frågor kring allt från bokningsstatistik, topplistor, kriskommunikation och samarbetsförslag till allmänna reserelaterade frågor.

073-683 06 32katarina.daniels@ticket.se

Katja StellmoProduct Manager

Som Product Manager är jag ansvarig för Tickets avtal och relationer med våra leverantörer såsom flygbolag, researrangörer och hotellförmedlare.

070-2005058katja.stellmo@ticket.se

Michael KapilMarknadschef

Som marknadschef är jag del av Tickets ledningsgrupp och övergripande ansvarig för Tickets marknadsföring och produktsortiment. Jag fungerar även som tf. presskontakt.

072-533 13 01Michael.kapil@ticket.se

Ticket är Nordens största privatresebyråkedja. Passionen för resor, att upptäcka världen och möta andra kulturer genomsyrar hela vår organisation och är något som vi älskar att förmedla till våra kunder. Med våra kunniga resespecialister och deras kunskap, expertis och engagemang hjälper vi resenärer att hitta den perfekta resan - oavsett om det handlar om en avslappnande sol- och badsemester, pulserande storstadsweekend, kryssningsresa eller spännande safari. Vi har marknadens högsta kundnöjdhet och sätter en ära i att alltid leverera bäst service. 

Under varumärkena Ticket, Airngo och Charter erbjuder vi marknadens bästa utbud av resor från över 400 olika flygbolag, charterbolag, researrangörer, rederier, hotell och hyrbilsföretag. Verksamheten drivs idag genom 16 sajter i 10 länder tillsammans med ett 70-tal butiker i Sverige och Norge där online och butik samverkar under en unik omnikanal-strategi. Marknadsandelen uppgår till cirka 25 procent av alla privatresor sålda genom fysiska resebyråer och nätresebyråer i Sverige. Ticket ägs av det privata investmentbolaget Braganza.

LÄS TICKETS RESEBLOGG HÄR.

Krav på coronatester och hälsodeklarationer vid resor i coronatider9.7.2020 05:10:00 CEST | Pressmeddelande

Efter att UD den 30 juni hävde sin avrådan för resor till 11 länder så har resebokningarna stadigt ökat igen. Resmålen kan dock fortfarande ha olika regler och restriktioner för svenska resenärer, och krav på coronatester på flygplatsen eller att man måste fylla i onlineformulär innan man reser till landet skapar förvirring bland svenska resenärer, rapporterar resebyrån Ticket.

Osäkerhet kring corona ger uppsving för charter och paketresor7.7.2020 05:10:00 CEST | Pressmeddelande

UD hävde den 30 juni sin avrådan för resor till 11 länder, och under juli börjar charterbolagen återigen flyga till de populära sommarresmålen i Spanien, Grekland och Kroatien. Osäkerheten kring vad som gäller har samtidigt lett till att nästan 40 procent av semesterresenärerna väljer att boka charterresa eller paketresa istället för att boka flygbiljetten och hotellet separat, visar statistik från resebyrån Ticket.

Split går om Mallorca som mest bokade resmål i sommar24.2.2020 07:50:00 CET | Pressmeddelande

Fler svenskar än i fjol vill resa utomlands i sommar, och resebokningarna ökar med knappt 12 procent. Den nutida klassikern Split, som är inkörsporten till Kroatiens alla ljuvliga sol- och badresmål, tar över som det mest bokade resmålet efter Mallorca, som under lång tid legat på plats nummer ett. Även Bangkok ökar rejält, men Lissabon är dock sommarens främsta reseraket, enligt ny statistik från Ticket.

Virus och oroligheter till trots – ökande resebokningar i januari11.2.2020 07:45:00 CET | Pressmeddelande

Januari är en av de svenska resenärernas mest intensiva resebokningsmånader, då många bokar in årets utlandssemestrar. Trots stor medial uppmärksamhet kring framför allt coronaviruset i Kina ökade antalet resebokningar under januari med 9 procent, jämfört med januari 2019. De första dagarna i februari månad så skedde dock en förändring i kundbeteendet, och efterfrågan skiftade från Kina och näraliggande länder till andra resmål, enligt ny statistik från Ticket.

Trendspaning: 2020 års stora resetrender23.1.2020 00:00:00 CET | Pressmeddelande

Svenskarnas resebeteende har aldrig varit statiskt utan förändras från år till år, men är i dessa tider under större förändring och ökad medvetenhet än någonsin tidigare. Flera av de trender som både Ticket och övriga branschen ser inför det nya decenniet gäller ett mer hållbart och medvetet resande, med fokus på nya, lite mindre besökta resmål, avslappning och hälsa – gärna med naturen i centrum.

Jul och nyår: årets semesterraketer10.12.2019 07:20:00 CET | Pressmeddelande

En blandning av sol, bad och storstad – så sammanfattas årets semesterraketer kring jul och nyår. När direktflygen till thailändska Phuket är färre än i fjol, vilket får konsekvensen lägre antal resebokningar, ökar istället grannregionen Krabi. Många svenska resenärer lockas även av storstäder som London, New York, Lissabon och Tokyo, som ökar kraftigt inför årets jul- och nyårsfirande enligt ny statistik från Ticket.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Sista
  • >>

Ticket är Nordens största privatresebyråkedja. Passionen för resor, att upptäcka världen och möta andra kulturer genomsyrar hela vår organisation och är något som vi älskar att förmedla till våra kunder. Med våra kunniga resespecialister och deras kunskap, expertis och engagemang hjälper vi resenärer att hitta den perfekta resan - oavsett om det handlar om en avslappnande sol- och badsemester, pulserande storstadsweekend, kryssningsresa eller spännande safari. Vi har marknadens högsta kundnöjdhet och sätter en ära i att alltid leverera bäst service. 

Under varumärkena Ticket, Airngo och Charter erbjuder vi marknadens bästa utbud av resor från över 400 olika flygbolag, charterbolag, researrangörer, rederier, hotell och hyrbilsföretag. Verksamheten drivs idag genom 16 sajter i 10 länder tillsammans med ett 70-tal butiker i Sverige och Norge där online och butik samverkar under en unik omnikanal-strategi. Marknadsandelen uppgår till cirka 25 procent av alla privatresor sålda genom fysiska resebyråer och nätresebyråer i Sverige. Ticket ägs av det privata investmentbolaget Braganza.

LÄS TICKETS RESEBLOGG HÄR.