TU – Medier i Sverige är en branschorganisation som arbetar för fria och konkurrenskraftiga medier för ett öppet och demokratiskt samhälle.

Covid-19 och konsekvenserna för nyhetstidningar20.3.2020 14:20:31 CET | Pressmeddelande

Sverige utsätts just nu för en svår påfrestning på grund av infektionssjukdomen covid-19. Dagspressen, organiserad i branschorganisationen TU – Medier i Sverige (TU), har för miljoner svenska mediekonsumenter en samhällsviktig roll som nyhetsförmedlare och opinionsbildare i text, ljud och bild. TU anser att det är nödvändigt att omedelbart agera för att säkerställa en fortsatt nyhetsförmedling och opinionsbildning till allmänheten.

Morgonpressens digitala annonsintäkter sätter nytt rekord26.2.2019 15:30:00 CET | Pressmeddelande

Morgonpressens digitala annonsintäkter ökade med 4 procent under 2018, jämfört med föregående år. Med ökningen uppgick morgonpressens digitala annonsintäkter till 902 miljoner kronor. Det betyder att morgonpressen sätter nytt rekord för digitala annonsintäkter under ett enskilt år. Det visar den nya annonsstatistik som branschorganisationen TU – Medier i Sverige presenterar i dag. Statistiken bygger på jämförbara titlar.
  • >>