Oscarsnominerade världsstjärnor kan besöka Pater Noster18.3.2021 10:00:00 CET | Pressmeddelande

Anthony Hopkins, Glenn Close, Gary Oldman och Sascha Baron Cohen är bara några av de celebriteter som kan komma till Pater Nosters nyrenoverade hotell på ön Hamneskär utanför Marstrand framöver. I alla fall om de nyttjar den gratisövernattning som finns i den exklusiva goodiebag som delas ut till samtliga nominerade i Oscarsgalans kategorier bästa manliga och kvinnliga huvud- och biroll samt bästa regi den 25 april.

Turistrådet samlar Västsveriges besöksnäring i Hållbarhetsklivet2.10.2020 07:00:00 CEST | Pressmeddelande

Turistrådet uppmanar till ansvarsfull semester inom Västsverige4.6.2020 07:00:00 CEST | Pressmeddelande

”Boka sommaren i Västsverige” – så lyder namnet på den satsning som Turistrådet Västsverige gör för att locka västsvenskarna till ansvarsfull semester på hemmaplan i sommar. - Vi följer självklart Folkhälsomyndighetens rekommendationer om att inte resa längre än cirka två timmar från hemorten. Därför riktar sig denna satsning enbart till boende i Västsverige och i delar av Halland, säger Fredrik Lindén, vd Turistrådet Västsverige.

Portabelt designmuseum i ryggsäck ska locka utländska turister till Västsverige19.2.2020 14:15:00 CET | Pressmeddelande

Nu kan utländska turister låna en designutställning i en ryggsäck. Ryggsäcken innehåller designföremål som inspirerar till upplevelser i fyra svenska regioner och kan hämtas upp i Göteborg, Stockholm, Malmö och Umeå. Den portabla designutställningen är en satsning som ska göra fler designintresserade utländska besökare nyfikna på att upptäcka Sverige. Turistrådet Västsverige och Göteborg & Co är ansvariga för den västsvenska ryggsäcken.

Västkuststiftelsen prisar Chalmersstudenter för unika vindskydd6.12.2019 07:00:00 CET | Pressmeddelande

Idag vid lunchtid delas Västkuststiftelsens pris för utmärkt friluftsdesign ut till Chalmersstudenterna Hugo Bauer och Nelly Elfvelin. Prisutdelningen äger rum på Västkuststiftelsens kontor i centrala Göteborg. Studenterna har ritat förslag på vindskydd, som i och med vinsten ska realiseras och byggas någonstans längs Bohusleden, Kuststigen, Gotaleden eller i något av de 280 reservat som Västkuststiftelsen förvaltar under 2020. Priset består förutom äran också av 5 000 kronor och ett ek-diplom.
  • >>