Presstjänsten svarar på medias frågor om kollektivtrafiken i Västsverige.
Maila eller ring oss så hjälper vi dig.

Tel:0771-41 43 99press@vasttrafik.se

Kollektivtrafiken bygger på en evigt modern idé. Genom att resa tillsammans minskar vi köer, reducerar utsläpp och sänker halter av skadliga partiklar i luften. Vi bidrar också till ett mer rättvist samhälle och stärker människors hälsa genom ökad vardagsmotion. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och ansvarar för kollektivtrafiken i regionen. Varje dag reser hundratusentals personer med oss. Det är för dem vi finns till.

Rapport: Fler västsvenskar vill se investeringar i kollektivtrafiken24.8.2022 08:47:44 CEST | Pressmeddelande

Hälften av invånarna i Västra Götaland tycker att omställningen till hållbart resande går för långsamt. Allt fler vill också se ökade satsningar på kollektivtrafiken samtidigt som det finns en stark tro att hållbara resor med kollektivtrafik, bilpooler och elsparkcykel kommer att öka i framtiden. Det visar Västtrafiks årliga attitydundersökning Hållplats 2022. Den 25 augusti debatteras undersökningen av de politiska ungdomsförbunden på Frihamnsdagarna i Göteborg. Media välkomnas att delta.
  • >>