Fler företagsinkubatorer får stöd från Vinnova29.6.2020 15:29:04 CEST | Pressmeddelande

Vinnova satsar 350 miljoner kronor under de kommande fyra åren på inkubatorer som ger affärsutvecklingsstöd till nya, kunskapsintensiva företag med internationell potential. Antalet inkubatorer som får stöd utökas från 24 till 29. Med anledning av den pågående covid-19 pandemin gör Vinnova dessutom en extra satsning på 33 miljoner under 2020 för att ge företagen inom inkubatorerna möjlighet att verifiera sina affärsidéer.

Fortsatt satsning på BioVentureHub - en unik innovationshub inom life science24.1.2020 11:56:31 CET | Pressmeddelande

Vinnova och Västra Götalandsregionen fortsätter sin gemensamma satsning på AstraZeneca BioVentureHub i Mölndal. BioVentureHub är en unik innovationshub för små och medelstora företag inom life science som nu får fortsatt finansiering med drygt 30 miljoner kronor över den kommande femårsperioden. Vinnova stödjer med drygt 20 miljoner kronor och Västra Götalandsregionen med 10 miljoner kronor.
  • >>