Volkswagen Financial Services har en stark position på den svenska marknaden med en utlåning på 40 miljarder. Vår kontraktsportfölj består av 241 000 finansavtal, 185 000 serviceavtal och över 218 000 försäkrings­avtal. Både vår portfölj och personalstyrka på 235 anställda växer för varje år. Under det gemensamma varumärket Volkswagen Financial Services erbjuds serviceavtal genom Volkswagen Service Sverige AB, försäkring genom IF Skadeförsäkring AB och bilfinansiering genom Volkswagen Finans Sverige AB, helägt dotterbolag inom Volkswagen Group. Globalt hanterar Volkswagen Financial Services cirka 21,5 miljoner kontrakt, har 16 571 medarbetare och 223,5 miljarder euro i totala tillgångar.

Scania väljer Volkswagen Fleet Support för hantering av vagnparken5.9.2017 08:50:00 CEST | Pressmeddelande