Meny

Nytt leveransrekord för Volkswagen-koncernen 201811.1.2019 15:36:37 | Pressmeddelande

Med 10,83 miljoner fordon levererade världen över, 0,9 procent mer än 2017, satte Volkswagen-koncernen nytt rekord. Marknaderna i Sydamerika, Europa, USA och Kina ökade både leveranserna och i vissa fall även koncernens marknadsandelar. En framgångsrik produktoffensiv från koncernens varumärken kunde mer än kompensera riskerna i enskilda regioner, som den allmänna ekonomiska osäkerheten i Kina och de negativa effekterna av WLTP-övergången i Europa.

Müller: "Futures of Mobility” – ett nytt sätt att se på mobilitet i städerna6.3.2018 11:27:25 | Pressmeddelande

/200 "framtida ledare" från hela koncernen visualiserar mobilitet i städerna, år 2030+ /Samarbete med Kuka: "CarLa" är den första mobila laddroboten för elektriska bilar /Partnerskap med städer är en viktig inkubator för individuella mobilitetslösningar /Transferbussen MOIA lanseras i Hamburg i slutet av året /Införandet av e-mobilitet går stadigt snabbare /Müller: "Vi tar Roadmap E ut på vägarna – snabbt och resolut."

Systematiskt genomförande av strategin lönar sig – rekordvinst för Volkswagen-koncernen 20171.3.2018 09:38:13 | Pressmeddelande

/Försäljningsintäkterna för koncernen under 2017 ökade betydligt jämfört med föregående år, till 230,7 miljarder euro /Nytt rekord för kundleveranser med 10,7 miljoner fordon /Rörelseresultatet före engångsposter ökade 2,4 miljarder euro till 17,0 miljarder euro /Förslag till utdelning: nästan en fördubbling till 3,90 euro per stamaktie och 3,96 euro per preferensaktie /Nettolikviditeten i Automotive Division på 22,4 miljarder euro ligger kvar på en robust nivå /VD Matthias Müller: "Vår framtidsplan TOGETHER – STRATEGY 2025 träder i kraft och blir allt mer konkret."

Kraftigt ökat företagsintresse för elbilar21.2.2018 16:01:30 | Pressmeddelande

/Jämfört med 2015 är det nu tre gånger fler företag som säger att minst halva bilparken kommer vara elbilar eller laddhybrider år 2020. /Sex av tio företag säger att de ska ha en fossilfri tjänstebilsflotta senast 2025. /Mer än tre av fyra företag säger att tjänstebilen är viktig för att rekrytera och behålla rätt medarbetare. /Drygt en tredjedel av företagen säger att deras tjänstebilsflotta kommer att växa de närmaste tre åren. /Mindre än en femtedel tror att flottan kommer minska.
  • >>