Meny

Nytt leveransrekord för Volkswagen-koncernen 201811.1.2019 15:36:37 CET | Pressmeddelande

Med 10,83 miljoner fordon levererade världen över, 0,9 procent mer än 2017, satte Volkswagen-koncernen nytt rekord. Marknaderna i Sydamerika, Europa, USA och Kina ökade både leveranserna och i vissa fall även koncernens marknadsandelar. En framgångsrik produktoffensiv från koncernens varumärken kunde mer än kompensera riskerna i enskilda regioner, som den allmänna ekonomiska osäkerheten i Kina och de negativa effekterna av WLTP-övergången i Europa.

Müller: "Futures of Mobility” – ett nytt sätt att se på mobilitet i städerna6.3.2018 11:27:25 CET | Pressmeddelande

/200 "framtida ledare" från hela koncernen visualiserar mobilitet i städerna, år 2030+ /Samarbete med Kuka: "CarLa" är den första mobila laddroboten för elektriska bilar /Partnerskap med städer är en viktig inkubator för individuella mobilitetslösningar /Transferbussen MOIA lanseras i Hamburg i slutet av året /Införandet av e-mobilitet går stadigt snabbare /Müller: "Vi tar Roadmap E ut på vägarna – snabbt och resolut."
  • >>