Volkswagen Group Sverige AB är Sveriges största bilimportör och en av landets största bildistributörer.Volkswagen Group Sverige marknadsför bilar av märkena Volkswagen, Volkswagen Transportbilar, Audi, Skoda, SEAT, Porsche - samtliga med starkt fäste på den svenska marknaden.I Volkswagen-gruppen ingår också bland annat dotterbolaget Europcar, som är verksamt inom biluthyrning.Från 1 januari 2002 är Volkswagen Group Sverige AB ett helägt dotterbolag till Volkswagen AG, Europas största biltillverkare.

• Volkswagen Personbilar
Meny

Förnybar el från Jämtkraft ska ladda Volkswagens elbilar25.6.2019 08:30:00 CEST | Pressmeddelande

Volkswagen Sverige och energiföretaget Jämtkraft inleder ett samarbete för att ta nästa steg inom elektrifieringen av transportsektorn. Det första konkreta resultatet av samarbetet innebär att Volkswagens elbilskunder erbjuds möjlighet att ladda sina bilar med 100 % förnybar energi från Jämtkraft. Volkswagen-koncernen satsar offensivt på elbilar, vilket den kommande ID.-modellserien också visar.
  • >>

• Volkswagen Personbilar