Volkswagen Personbilar finns på mer än 150 marknader över hela världen och tillverkar bilar på 50 platser i 14 länder. Under 2021 levererade Volkswagen 4,9 miljoner personbilar, bland annat storsäljare som ID.4, ID.3, Golf, Tiguan och Passat.
På den svenska marknaden inregistrerades under 2021 totalt 37 902 nya personbilar från Volkswagen vilket gav en marknadsandel på 12,6 procent.
Volkswagens modeller täcker de flesta segment på bilmarknaden. Volkswagen är ledande importmärke i Sverige och största elbilsmärke på den svenska marknaden.
Idag är ca 218 000 personer sysselsatta inom Volkswagen över hela världen. Företaget har också 7 700 återförsäljare med ca 74 000 anställda.
Volkswagen bedriver ett kontinuerligt arbete med att vidareutveckla tillverkningen av bilar. Elektrisk mobilitet, smart mobilitet och digital omställning av varumärket är de viktigaste strategiska frågorna inför framtiden.

• Volkswagen Personbilar

#NotWomensFootball – Volkswagen provocerar i ny kampanj för ökad jämställdhet6.7.2022 16:20:47 CEST | Pressmeddelande

Som officiell mobilitetspartner till det europeiska fotbollsmästerskapet UEFA Women's EURO 2022 i England, kommer Volkswagen tillsammans med det tyska fotbollsförbundet (DFB) att lyfta fram de ojämlikheter som finns inom fotbollen. Fokus ligger på den provocerande hashtaggen #NotWomensFootball, med syftet att få igång en diskussion kring ämnet jämställdhet. Hashtaggen visas för första gången på LED-skärmarna vid öppningsmatchen mellan England och Österrike den 6 juli.

Första eldrivna sedan-modellen från Volkswagen: designskisser på ID. AERO22.6.2022 10:00:26 CEST | Pressmeddelande

Volkswagen tittar in i framtiden och släpper nu designskisser på konceptbilen ID. AERO, den första helt eldrivna sedan-modellen som initialt är planerad för den kinesiska marknaden men som också är aktuell för Europa. ID. AERO har en aerodynamisk och elegant design samtidigt som den erbjuder generösa utrymmen. Den digitala världspremiären av förproduktionsstudien äger rum på måndag den 27 juni klockan 14.00.

Ett år med strategin ACCELERATE: Volkswagen stärker effektiviteten och påskyndar omställningen16.3.2022 13:42:48 CET | Pressmeddelande

Under det första året av sin ACCELERATE-strategi gjorde märket Volkswagen stora framsteg i omställningen till att bli ett teknikföretag. Viktiga milstolpar uppnåddes under 2021 vad gäller e-mobilitet, digitalisering och nya affärsmodeller. Samtidigt uppnåddes en hållbar ökning av effektiviteten i en utmanande konkurrensmiljö: Omsättningen, försäljningsmarginalen och rörelseresultatet ökade markant under det senaste räkenskapsåret, trots lägre försäljning av nya bilar.
  • >>

• Volkswagen Personbilar