Volkswagen Group Sverige AB är Sveriges största bilimportör och en av landets största bildistributörer.Volkswagen Group Sverige marknadsför bilar av märkena Volkswagen, Volkswagen Transportbilar, Audi, Skoda, SEAT, Porsche - samtliga med starkt fäste på den svenska marknaden.I Volkswagen-gruppen ingår också bland annat dotterbolaget Europcar, som är verksamt inom biluthyrning.Från 1 januari 2002 är Volkswagen Group Sverige AB ett helägt dotterbolag till Volkswagen AG, Europas största biltillverkare.

• Volkswagen Personbilar

Volkswagen återupptar produktionen den 20 april16.4.2020 10:48:27 CEST | Pressmeddelande

Märket Volkswagen kommer gradvis att starta om produktionen vid anläggningarna i Zwickau (Tyskland) och Bratislava (Slovakien) från och med den 20 april. Övriga anläggningar i Tyskland, Portugal, Spanien, Ryssland och USA återupptar produktionen från och med den 27 april. I maj återupptas produktionen gradvis i Sydafrika, Argentina, Brasilien och Mexiko. En 100-punktsplan för maximalt hälsoskydd för anställda har tagits fram.
  • >>

• Volkswagen Personbilar