Volkswagen Group Sverige AB är Sveriges största bilimportör och en av landets största bildistributörer.Volkswagen Group Sverige marknadsför bilar av märkena Volkswagen, Volkswagen Transportbilar, Audi, Skoda, SEAT, Porsche - samtliga med starkt fäste på den svenska marknaden.I Volkswagen-gruppen ingår också bland annat dotterbolaget Europcar, som är verksamt inom biluthyrning.Från 1 januari 2002 är Volkswagen Group Sverige AB ett helägt dotterbolag till Volkswagen AG, Europas största biltillverkare.

• Volkswagen Personbilar

Volkswagen återupptar produktionen den 20 april16.4.2020 10:48:27 CEST | Pressmeddelande

Märket Volkswagen kommer gradvis att starta om produktionen vid anläggningarna i Zwickau (Tyskland) och Bratislava (Slovakien) från och med den 20 april. Övriga anläggningar i Tyskland, Portugal, Spanien, Ryssland och USA återupptar produktionen från och med den 27 april. I maj återupptas produktionen gradvis i Sydafrika, Argentina, Brasilien och Mexiko. En 100-punktsplan för maximalt hälsoskydd för anställda har tagits fram.

Teknisk milstolpe i trafiksäkerhet: experter berömmer Volkswagens Car2X-funktion25.3.2020 09:47:46 CET | Pressmeddelande

Nya Golf kan hjälpa förare att förebygga olyckor tack vare sin innovativa Car2X-teknik, vilket gör att den trådlöst kan ansluta till andra bilar och trafikinfrastrukturen. Euro NCAP har nu gett ett särskilt erkännande för denna trafikvarningsfunktion genom Advanced Award för banbrytande säkerhetsfunktioner. Den tyska bilorganisationen ADAC benämner den som en ”teknisk milstolpe”.

Volkswagen pausar produktionen på grund av coronakrisen18.3.2020 09:07:23 CET | Pressmeddelande

Märket Volkswagen stoppar på torsdagen gradvis produktionen vid sina europeiska fabriker. Även Volkswagen Group Components anläggningar påverkas. Åtgärden är ett svar på den snabbare infektionshastigheten av coronaviruset, det resulterande avbrottet i leveranskedjorna och den förestående snabba nedgången i efterfrågan på bilmarknaderna. Företaget genomför också ytterligare åtgärder för att skydda de anställda.
  • >>

• Volkswagen Personbilar