Volkswagen Group Sverige AB är Sveriges största bilimportör och en av landets största bildistributörer.Volkswagen Group Sverige marknadsför bilar av märkena Volkswagen, Volkswagen Transportbilar, Audi, Skoda, SEAT, Porsche - samtliga med starkt fäste på den svenska marknaden.I Volkswagen-gruppen ingår också bland annat dotterbolaget Europcar, som är verksamt inom biluthyrning.Från 1 januari 2002 är Volkswagen Group Sverige AB ett helägt dotterbolag till Volkswagen AG, Europas största biltillverkare.

• Volkswagen Personbilar

Volkswagen rättar till världens mest kända parkeringsmisstag27.9.2019 09:38:16 CEST | Pressmeddelande

Året var 1969 när en Volkswagen Beetle felparkerades på trottoaren på Abbey Road i London. Vad föraren troligtvis inte kunde förutse var att bilen skulle hamna i bakgrunden på en av världens mest ikoniska foton. Nu, 50 år senare, har Volkswagen parkerat om bilen för att informera om sin Park Assist-teknik. Nu presenteras The Beetle’s Abbey Road – Reparked Edition, ett nytt, unikt vinylomslag med en perfekt parkerad Beetle.

Volkswagen-koncernen startar utveckling och produktion av battericeller i Salzgitter24.9.2019 09:51:27 CEST | Pressmeddelande

Volkswagen-koncernen satsar på utveckling, testning och produktion av avancerad battericellsteknik i Tyskland. I Salzgitter ska över 1 000 jobb skapas till år 2023/24 för att testa och producera battericeller – 300 vid Volkswagens utvecklingscenter och pilotlinje och 700 i ett joint venture mellan Northvolt och Volkswagen i syfte att bygga och driva en battericellsfabrik. Över en miljard euro ska investeras i koncernens battericellsaktiviteter under samma period.

Premiär för nya Volkswagen e-up! – nu med längre räckvidd och lägre pris13.9.2019 12:08:47 CEST | Pressmeddelande

På bilsalongen i Frankfurt, 10-22 september, premiärvisar Volkswagen den senaste versionen av eldrivna e-up!. Den smidiga bilen är idealisk i staden och att pendla med. 70 % högre batterikapacitet ger nu en räckvidd upp till 260 km. Med e-up! gör Volkswagen också e-mobiliteten överkomlig för fler. Grundpriset i Sverige startar på 273 600 kronor, innan avdragen klimatbonus, vilket är ett lägre grundpris jämfört med föregångaren.
  • >>

• Volkswagen Personbilar