Volkswagen Group Sverige AB är Sveriges största bilimportör och en av landets största bildistributörer.Volkswagen Group Sverige marknadsför bilar av märkena Volkswagen, Volkswagen Transportbilar, Audi, Skoda, SEAT, Porsche - samtliga med starkt fäste på den svenska marknaden.I Volkswagen-gruppen ingår också bland annat dotterbolaget Europcar, som är verksamt inom biluthyrning.Från 1 januari 2002 är Volkswagen Group Sverige AB ett helägt dotterbolag till Volkswagen AG, Europas största biltillverkare.

• Volkswagen Personbilar
Meny

Kristoffersson och Nerman försvarade sina positioner8.7.2018 18:39 | Pressmeddelande

Det blev blandad utdelning för Volkswagen Dealer Team BAUHAUS i Västkustloppet på Falkenbergs Motorbana. Johan Kristoffersson behåller sin tredjeplats i seniormästerskapet efter en pallplats i första racet och han hade mer på gång när en punktering satte stopp för segerjakten i andra racet. Hugo Nerman leder fortsatt juniormästerskapet efter ett fint andra race, där han slutade femma och var snabbaste junior.

Volkswagen skriver historia med eldrivna I.D. R Pikes Peak – nytt rekord i ”Race to the clouds”25.6.2018 10:47 | Pressmeddelande

Volkswagen och I.D. R Pikes Peak har skrivit historia i backtävlingen Pikes Peak i Colorado, USA. Den 680 hk starka tävlingsbilen I.D. R Pikes Peak, med föraren Romain Dumas (Frankrike) bakom ratten, besegrade i söndags hela startfältet – inklusive bilar med konventionell drivteknik. Därmed slog Volkswagen inte bara det tidigare rekordet för elbilar, utan förbättrade också Sébastien Loebs (Frankrike) övergripande rekord från 2013 – med hela 16 sekunder.
  • >>

• Volkswagen Personbilar