Volkswagen Group Sverige AB är Sveriges största bilimportör och en av landets största bildistributörer.Volkswagen Group Sverige marknadsför bilar av märkena Volkswagen, Volkswagen Transportbilar, Audi, Skoda, SEAT, Porsche - samtliga med starkt fäste på den svenska marknaden.I Volkswagen-gruppen ingår också bland annat dotterbolaget Europcar, som är verksamt inom biluthyrning.Från 1 januari 2002 är Volkswagen Group Sverige AB ett helägt dotterbolag till Volkswagen AG, Europas största biltillverkare.

• Volkswagen Personbilar

Volkswagen slog leveransrekord i november14.12.2017 13:29 | Pressmeddelande

594 300 personbilar levererades över hela världen Mest framgångsrika månaden i märket Volkswagens historia Leveranserna hittills i år har ökat 4,0 procent jämfört med samma period 2016 Stark orderingång för eldrivna modeller Märket Volkswagen levererade i november fler personbilar än någonsin tidigare under en månad. Det nya rekordet i november uppgick till 594 300 bilar. Hittills i är, januari-november, har totalt 5,64 miljoner bilar levererats till kunder över hela världen. Det är en ökning med 4,0 procent jämfört med samma period förra året. − I slutet av året ser vi en hög fart i alla regioner, vilket har gett effekt. För Volkswagen var årets november den mest framgångsrika månaden någonsin. Det är särskilt glädjande att den positiva försäljningsutvecklingen i Tyskland under de senaste månaderna nu bekräftas av en stark leveransutveckling, och att fler och fler kunder byter till våra elbilar och laddhybrider, säger Jürgen Stackmann som ansvarar för försäljning och marknad inom märk

Säljstart för nya Volkswagen Polo GTI11.12.2017 09:05 | Pressmeddelande