Meny

Amarok vinner ”International Pickup Award 2018”24.11.2017 12:39 | Pressmeddelande

Juryn för ”International Van of the Year” utser Volkswagen Amarok till bästa pickup 2018. V6-motor, rymlig interiör och hög komfort fällde avgörandet Att Amarok dessutom är en riktig arbetshäst förstärkte juryns övertygelse Succé även i Sverige där Amarok har ökat registreringarna med 57,1% sedan förra året och har över 30% andel av Pickup segmentet Lyon/Hannover, 23 november 2017 –Volkswagen Transportbilars Amarok har tilldelats utmärkelsen ”International Pick-Up Award 2018”. Precis som dess föregångare, som fick priset 2010, har Amarok, nu med kraftfulla V6-motorer, lyckats övertyga den internationella juryn bestående av erfarna transportbilsjournalister. -Vi är ödmjukt tacksamma för att få detta pris och känner oss hedrade av den internationella juryns beslut. Med Nya Amarok har vi visat att vi är lyhörda för vad kunderna vill ha och har skapat en bil med mer kraft, större vridmoment och ännu bättre köregenskaper oavsett underlag. Amarok är helt enkelt mer än bara en lyxig livsstils

BILMUSTASCHER NÄSTA VAPEN I KAMPEN MOT PROSTATACANCER11.11.2016 11:10 | Pressmeddelande

För att samla in pengar till Prostatacancerförbundet delar Volkswagen Transportbilar ut mustaschdekaler och uppmuntrar förare att sätta en mustasch på sin bil. För varje Instagramfoto taggat med #bilmusche skänker vi 50 kr till Prostatacancerförbundet. ”Prostatacancer är Sveriges vanligaste cancersjukdom och många av våra förare riskerar att drabbas. Därför vill vi dra vårt strå till stacken. Att sätta mustascher på bilar är ett kul sätt att uppmärksamma Mustaschkampen och stötta kampen mot Prostatacancer”, säger Dan Andersson, PR- och marknadschef på Volkswagen Transportbilar. Kampanjen pågår under hela november och alla är välkomna att bidra med en bild på en bilmustasch. Så här gör du för att delta: Fixa en mustasch. Antingen hämtar du upp en mustaschdekal hos din närmaste Volkswagen-återförsäljare, ritar en i snön på huven eller tecknar den i bildredigeringsverktyget i din mobil. Se här hur du gör för iPhone och Samsung . Fota din bil med mustaschen. Ladda upp bilden på Instagram u

Nya Volkswagen Crafter sätter en ny standard17.8.2016 13:53 | Pressmeddelande

– 4 olika modeller, 3 längder och 3 höjder – Tillgänglig med framhjulsdrift, bakhjulsdrift och 4MOTION fyrhjulsdrift, alla med manuell eller automatisk växellåda – Utrustad med nya EU6-motorer, speciellt utvecklade för Crafter – Ett brett utbud av assistans- och säkerhetssystem som hjälper föraren Nya Volkswagen Crafter har utvecklats med utgångspunkt från kundernas önskemål om maximal användbarhet och ekonomiskt ägande. Det är också därför nya Crafter kommer att prestera på topp i sin klass såväl nu som i framtiden. Vilka system kan hjälpa en budbilsförare i innerstadstrafiken? Hur kan en förare enklare manövrera sitt fordon på en stor och stökig byggarbetsplats? Och hur kan vi förhindra olyckor orsakade av trötta förare under långa resor? För att hitta svaren på, bland annat, dessa frågor och för att bättre förstå kundernas önskemål och krav har utvecklingsingenjörerna hos Volkswagen själva tagit på sig bygghjälmen och transportörjackan och tagit rygg på ett stort antal transportkund

Nya Caddy – alltid bästa valet. Världspremiär för den 4:e generationen av Sveriges mest sålda transportbil.9.2.2015 23:50 | Pressmeddelande

Sänkt förbrukning och lägre utsläpp tack vare nya EU6-motorer Nu ännu säkrare tack vare nya förarassistanssystem Höjd komfort och utökad funktionalitet med ny instrumentering Förfinad design med markerade linjer Nu premiärvisar Volkswagen Transportbilar den 4:e generationen av populära Caddy. En prisbelönad bil som under 11 år tillverkats i ca 1,5 miljoner exemplar och mött stor uppskattning i Europa. Under 2014 blev Caddy med 7.287 registrerade bilar den 7:e totalt mest sålda bilmodellen i Sverige och innehar sedan länge tronen på transportbilsmarknaden. Med nya Caddy får tusentals förare en säkrare och bekvämare arbetsplats. Nya Caddy delar grundkonstruktion med föregångaren men har genomgått en omfattande uppdatering och förfinats och utvecklats inom flera områden. En bättre väghållning och ett helt nytt elektromekaniskt bromssystem öppnar dörren för avancerade assistanssystem för både ökad körglädje, komfort och säkerhet. Interiört har bilen erfarit en total förändring med en helt

Starkt år för Volkswagen Transportbilar Rekordsatsning för framtiden2.1.2015 12:23 | Pressmeddelande

2014 var ett bra år för Volkswagen Transportbilar. I Sverige ökade försäljningen med 12% till 12.913 bilar, vilket gav en marknadsandel på 30,8% för lätta transportbilar 0-3,5 ton. Efterfrågan på storsäljaren T5 är fortsatt stark både i Sverige och internationellt. Fabriken i Hannover har därför lagt in extraskift för att kunna höja produktionen och i november togs första spadtaget till en helt ny fabrik i Polen. Under 2015 kommer Volkswagen att lansera efterträdaren till T5. Prototypen Tristar som visades på transportbilsmässan i september gav en vink om hur T6 kan komma att se ut.

Ny VW Crafter byggs i Polen.31.3.2014 09:15 | Pressmeddelande

Ny modell av transportbilen VW Crafter kommer 2016 Volkswagen Transportbilar bygger ny fabrik i Polen Minst 2 300 nya arbetstillfällen i staden Września. Volkswagens största transportbil Crafter kommer i nytt utförande mot slutet av 2016. Den nya bilen ska tillverkas i Polen i en ny fabrik som börjar byggas senare i år. – Med beslutet att bygga nya Crafter i Polen har vi stakat ut en ny strategisk kurs för våra lätta transportbilar, konstaterar Leif Östling, styrelsemedlem och ansvarig för Volkswagens kommersiella fordon. Den nya anläggningen i Września blir VW Transportbilars andra fabrik i Polen. Inom cirka 220 hektar ska där rymmas karosstillverkning, en lackeringsanläggning samt slutmontering av hela bilen. Byggstarten är planerad till slutet av 2014 och produktionen ska rulla igång cirka två år senare. Sedan tidigare tillverkar Volkswagen Transportbilar sin minsta modell Caddy och även dagens version av den klassiska Folkabussen i Poznan, som ligger i samma region i västra Polen s

Ett Transporter-gym kommer lastat.13.9.2013 10:00 | Pressmeddelande

Gym av alla de slag finns det numera gott om, men ett mobilt gym som kommer lastat i en skåpbil är en stor nyhet i branschen. Konceptet heter Workout Delivery och levereras i en Volkswagen Transporter, alltså dagens modell av den klassiska Folkabussen. Bilen har en skräddarsydd inredning i trä från Autokaross. Inredningen är speciellt anpassad för de träningsredskap som ingår och det är inte få; listan omfattar 145 små och stora träningsredskap som tillsammans väger 695 kg. Bakom detta mobila gym ligger företaget ActivateMe Activation Agency (www.activateme.se), som arbetar med upplevelsebaserad kommunikation, företaget bedriver bland annat träningsverksamhet under namnet ActivateMe Training Club som erbjuder funktionell träning utomhus på olika platser i Stockholm och även inomhus vid otjänlig väderlek. Det mobila gymmet åker även regelbundet ut och tränar anställda vid olika företag och event. Workout Delivery sponsras bland annat av träningsutrustningsföretaget Casall som del i sin