Göteborg & Co har till uppgift att marknadsföra och medverka i utvecklingen av Göteborg som turist-, evenemangs-, och mötesstad. Bolaget ägs av Göteborgs Stad och har ett brett samarbete med besöksnäring, akademi, övrigt näringsliv och organisationer i Göteborgsregionen.

Göteborg & Co ingår tillsammans med Liseberg, Got Event och Göteborgs Stadsteater i klustret Turism, Kultur & Evenemang och är klustrets moderbolag.

Meny

Invigningsceremonin och premiärturen för nya skärgårdslinje mellan Stenpiren och Hönö Klåva20.6.2018 07:30 | Pressinbjudan

Från och med 26 juni och under hela sommarsäsongen kör Styrsöbolagets nya skärgårdsbåt mellan Stenpiren och Hönö Klåva via Eriksberg. Den nya skärgårdslinjen kan ses som en del av jubileumssatsningen Tillgänglig Skärgård, sprungen ur göteborgarnas önskan att enklare ta sig till skärgården från stan inför Göteborgs 400-årsjubileum 2021. Välkomna på invigningsceremonin och premiärturen den 26 juni kl. 09.30 på Stenpiren.

Nu invigs Vetenskapsfestivalen med stjärnglans på Draken i Göteborg16.4.2018 09:21 | Pressmeddelande

Den 17 april är det dags för invigning av Vetenskapsfestivalen 2018. Världsberömde MIT-forskaren Max Tegmark håller föreläsning om artificiell intelligens som ett live-hologram. Forskningsministern Heléne Hellmark Knutsson är på plats och en panel kommer diskutera hur det kommer se ut när artificiell intelligens är en del av vår infrastruktur och vardag ur tekniska och filosofiska perspektiv.
  • >>