Göteborg & Co är moderbolag i klustret Turism, Kultur & Evenemang där Liseberg, Got Event och Göteborgs Stadsteater ingår.

Meny

BonnierHoops avslutar sin sommarlovssuccé med basket och spoken-word final på Bokmässan27.9.2018 07:00 | Pressmeddelande

Efter tre år av lyckat integrationsarbete på Kista torg i Stockholm exporterades sommarlovsprojekt BonnierHoops till Göteborg. Streetbasketplanen där basket och kultur delar planhalva, arrangerades för första gången i Biskopsgården under hela sommarlovet. Nu flyttar planen in på Bokmässan 27–30 september för att uppmärksamma satsningen på ökad läsförståelse i utsatta områden.

Gothenburg selected for World Master Athletics Championships 20228.9.2018 17:34 | Pressmeddelande

Gothenburg will host World Master Athletics Championships in 2022, a decision that was made today during the ongoing championships in Málaga, Spain. The two other candidates were Tampere, Finland, and L’Aguila, Italy. Representatives from Swedish Athletics, Gothenburg Athletics and the city of Gothenburg received the news down in Málaga, where a conference on future championship organizers was held, during the championships.

Invigningsceremonin och premiärturen för nya skärgårdslinje mellan Stenpiren och Hönö Klåva20.6.2018 07:30 | Pressinbjudan

Från och med 26 juni och under hela sommarsäsongen kör Styrsöbolagets nya skärgårdsbåt mellan Stenpiren och Hönö Klåva via Eriksberg. Den nya skärgårdslinjen kan ses som en del av jubileumssatsningen Tillgänglig Skärgård, sprungen ur göteborgarnas önskan att enklare ta sig till skärgården från stan inför Göteborgs 400-årsjubileum 2021. Välkomna på invigningsceremonin och premiärturen den 26 juni kl. 09.30 på Stenpiren.
  • >>