MHF är en ideell trafiksäkerhetsorganisation som främst arbetar för trafiknykterhet. Vi har ca 15 000 medlemmar. Organisationen är uppdelad i sju geografiska regioner och ca 210 lokalavdelningar.

Sedan starten 1926 har vi tagit aktiv del i många olika frågor med syfte att höja trafiksäkerheten i Sverige. MHF har bland annat medverkat till att genomföra högertrafikomläggningen, lagstadgade låga promillegränser och användande av säkerhetsbälte.

Vi arbetar i linje med nollvisionen som riksdagen beslutat om – att ingen ska dö eller skadas i trafiken. Vi fokuserar därför våra insatser på att delmålet för år 2020 med 99,9 procent nykter trafik i Sverige ska uppnås. Vår nollvision: ingen ska dö av rattfylleri!

Meny

Tylösandsseminariet 2018 har temat "Så delar vi vägen – Tryggt och säkert", 4-5 september3.9.2018 18:03 | Pressinbjudan

Tisdag 4 september öppnar den sextioandra upplagan av Tylösandsseminariet. I år är temat för trafiksäkerhetskonferensen: "Så delar vi vägen – Tryggt och säkert". Om vi ska nå målen inom trafiksäkerhet så räcker det inte att göra kampanjer och att bygga säkrare infrastruktur. Vi måste också hitta sätt att verkligen påverka var och en, såväl privatpersoner som företag och organisationer.

Alingsås i fokus på trafiknykterhetens dag 22 maj17.5.2018 11:02 | Pressmeddelande

Tisdagen 22 maj är det Trafiknykterhetens dag. En dag som MHF instiftat för att uppmärksamma konsekvenserna av rattfylleri. På fler än 160 platser över hela landet uppmärksammas Trafiknykterhetens dag med olika aktiviteter. Polisen gör i samarbete med MHF en storsatsning med extra trafiknykterhetskontroller i delar av landet. Vårt huvudevenemang kommer i år att vara i Alingsås, där vi kommer att finnas på Lilla torget mellan klockan 10:30-15:00.