E.ONs företagskunder nöjdare i årets SKI-mätning
Lars Lagerkvist, VD för E.ON Försäljning, har följande kommentarer till resultaten:
- Vi är mycket glada över det positiva resultatet för vår företagsmarknad. Men vi är självklart inte nöjda med att inte ha förbättrat oss totalt sett. Vi behöver göra mer för att förbättra vår kundorientering. Samtidigt bör resultatet ses i ljuset av pågående diskussioner om energibranschen. De formar givetvis kundernas bild av oss och resten av energibranschen.
- Vi på E.ON gör stora insatser för att våra kunder ska bli ännu nöjdare. Vi har satsat hårt på att förbättra avtalsrådgivningen gentemot små och medelstora företagskunder. För stora företagskunder har vi blivit bättre på att utveckla våra produkter efter kundens behov. Vi har fokuserat på rådgivningen för att kunderna ska känna sig trygga i valet av avtal.
- Även inom fjärrvärmeaffären arbetar vi för att verkligen komma kunden nära och förstå deras behov. Syftet är att kunna erbjuda de bästa råden kopplat till den specifika kundens energianvändning. Årets SKI-resultat visar att vi gör många goda satsningar men att vi måste göra ännu större ansträngningar för att alla våra kunder ska bli nöjdare.
I resultaten från undersökningen framkommer att:
• E.ON följer elhandelsbranschen inom privatsegmentet med oförändrat resultat. E.ON har en markant bättre utveckling än branschsnittet för företagskunder, från 60,9 til 64,6.
• Branschsnittet inom fjärrvärme för företagskunderna är oförändrat medan privatkunderna är mer nöjda än tidigare. Resultatet för E.ONs fjärrvärmekunder inom företagssegmentet ökar dock från 62,5 till 65,6.
• För elnätsbolagen är resultaten för privatkunder oförändrat. För företagsmarknaden går branschsnittet ner från 64,7 till 61,4. E.ON följer trenden för företagsmarknaden.
Ytterligare information lämnas av
Mikael Petrovic, kommunikationschef E.ON Sverige,0705-69 7156
Utsänt av:
E.ON Nordic (publ)
Varumärke&Kommunikation
Mikael Petrovic
E.ON Sverige ingår i den tyska E.ON-koncernen, som är ett av världens största investerarägda energiföretag, med verksamhet i Europa, Ryssland och Nordamerika. E.ON har cirka 4 000 medarbetare i Norden och omsatte under 2010 cirka 43 miljarder kronor. Som energibolag vill vi bidra till att bygga det hållbara samhället. E.ON investerar 58 miljarder i Norden mellan 2006 och 2013.
Nyckelord
Kontakter
E.ONs pressjour 040-25554024-timmarsservice för dig som är journalist. Telnr på denna sida är endast avsedda för journalister.Övriga hänvisas till Kundservice tel 020-222424 eller Felanmälan tel 020-880022.
Ann-Nina FinneHead of Corporate Communication & Public Affairs
Tel:+46 70 540 21 56ann-nina.finne@eon.seSirpa FranzénPresschef
Tel:+46 70 347 09 43sirpa.franzen@eon.seBilder
Dokument
Om
Om E.ON Sverige
E.ON Sverige levererar el, värme och smarta energilösningar till drygt en miljon hushåll och företag. Vår roll är att driva energiomställningen framåt ihop med våra kunder, partners och samhället i stort. Tillsammans skapar vi smartare energi, med gemensam kraft.
E.ON Sverige ingår i den internationella energikoncernen E.ON SE, som har sitt huvudkontor i Essen, Tyskland, och verksamhet i 17 länder.
Följ E.ON Sverige AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från E.ON Sverige AB
Fossilfria maskiner i Malmös fjärrvärmeprojekt – E.ON och Akea i nytt hållbart samarbete17.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Alla nya fjärrvärmeprojekt som E.ON bygger i Malmö ska genomföras med fossilfria maskiner och transporter. Det står klart när E.ON och ramavtalsentreprenören Akea nu är överens om att samtliga ramavtalsprojekt i Malmö ska drivas på HVO100, ett förnybart drivmedel som minskar koldioxidutsläppen med omkring 80 procent.
I dag invigdes ny ultrasnabb laddstation i Hultsfred – knutpunkt för elektrifiering av tunga skogstransporter16.12.2025 13:48:00 CET | Pressmeddelande
Hultsfred tar i dag ett viktigt steg för elektrifieringen av tunga transporter. E.ONs nya ultrasnabba laddstation ger skogsindustrin och regionala företag den infrastruktur som krävs för att ställa om från fossila bränslen till eldrift.
E.ON levererar flexibilitet till Svenska kraftnät – värmepumpar stabiliserar elnätet och sänker värmekostnader16.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
E.ON har genomfört sina första flexibilitetsleveranser till Svenska kraftnät från Sjölunda värmeverk i Malmö och Högbytorp kraftvärmeverk i Upplands-Bro. Genom att styra stora värmepumpar och ångturbiner upp och ned vid behov kan E.ON bidra till att balansera elnätet, samtidigt som fjärrvärmen produceras mer kostnadseffektivt.
E.ON justerar elnätsavgiften den 1 januari 20269.12.2025 11:31:29 CET | Nyheter
Sverige är mitt i en klimatomställning där efterfrågan på el ökar snabbt, fler kunder vill ansluta till elnätet och mer förnybar elproduktion ska få plats. För att möta behoven förstärker E.ON elnäten över hela landet. E.ON justerar därför elnätsavgiften vid årsskiftet. Justeringen varierar mellan 0 och 5,2 procent beroende på geografi och avtalsform.
E.ON ökar satsningen på flexibilitetsmarknader till 25 miljoner – och gör det enklare för fler att delta24.11.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
E.ON fortsätter att bygga ut de lokala flexibilitetsmarknaderna i Sverige och avsätter 25 miljoner kronor för kommande vintersäsong, en ökning med fem miljoner kronor från i fjol. Samtidigt lanseras nya digitala funktioner som gör det enklare för nätkunder att delta och få betalt för att bidra till ett mer effektivt elnät.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
