E.ON Sverige AB

E.ONs företagskunder nöjdare i årets SKI-mätning

Dela
Svenskt Kvalitetsindex presenterar idag resultaten från sin kundnöjdhetsundersökning av den svenska elmarknaden. Privatmarknaden inom elhandel och elnät står stilla medan E.ONs företagsmarknad för elhandel och fjärrvärme står för en positiv ökning.

Lars Lagerkvist, VD för E.ON Försäljning, har följande kommentarer till resultaten:

- Vi är mycket glada över det positiva resultatet för vår företagsmarknad. Men vi är självklart inte nöjda med att inte ha förbättrat oss totalt sett. Vi behöver göra mer för att förbättra vår kundorientering. Samtidigt bör resultatet ses i ljuset av pågående diskussioner om energibranschen. De formar givetvis kundernas bild av oss och resten av energibranschen.

-  Vi på E.ON gör stora insatser för att våra kunder ska bli ännu nöjdare. Vi har satsat hårt på att förbättra avtalsrådgivningen gentemot små och medelstora företagskunder. För stora företagskunder har vi blivit bättre på att utveckla våra produkter efter kundens behov. Vi har fokuserat på rådgivningen för att kunderna ska känna sig trygga i valet av avtal.

- Även inom fjärrvärmeaffären arbetar vi för att verkligen komma kunden nära och förstå deras behov. Syftet är att kunna erbjuda de bästa råden kopplat till den specifika kundens energianvändning. Årets SKI-resultat visar att vi gör många goda satsningar men att vi måste göra ännu större ansträngningar för att alla våra kunder ska bli nöjdare.

I resultaten från undersökningen framkommer att:

• E.ON följer elhandelsbranschen inom privatsegmentet med oförändrat resultat. E.ON har en markant bättre utveckling än branschsnittet för företagskunder, från 60,9 til 64,6.

• Branschsnittet inom fjärrvärme för företagskunderna är oförändrat medan privatkunderna är mer nöjda än tidigare. Resultatet för E.ONs fjärrvärmekunder inom företagssegmentet ökar dock från 62,5 till 65,6.

• För elnätsbolagen är resultaten för privatkunder oförändrat. För företagsmarknaden går branschsnittet ner från 64,7 till 61,4. E.ON följer trenden för företagsmarknaden.

Ytterligare information lämnas av

Mikael Petrovic, kommunikationschef E.ON Sverige,0705-69 7156

Utsänt av:

E.ON Nordic (publ)

Varumärke&Kommunikation

Mikael Petrovic

www.eon.se

E.ON Sverige ingår i den tyska E.ON-koncernen, som är ett av världens största investerarägda energiföretag, med verksamhet i Europa, Ryssland och Nordamerika. E.ON har cirka 4 000 medarbetare i Norden och omsatte under 2010 cirka 43 miljarder kronor. Som energibolag vill vi bidra till att bygga det hållbara samhället. E.ON investerar 58 miljarder i Norden mellan 2006 och 2013.

Nyckelord

Kontakter

E.ONs pressjour 040-25554024-timmarsservice för dig som är journalist. Telnr på denna sida är endast avsedda för journalister.Övriga hänvisas till Kundservice tel 020-222424 eller Felanmälan tel 020-880022.

Bilder

Dokument

Om

E.ON Sverige AB
E.ON Sverige AB
Carlsgatan 22
21120 Malmö

https://www.eon.se

Om E.ON Sverige

E.ON Sverige levererar el, värme och smarta energilösningar till drygt en miljon hushåll och företag. Vår roll är att driva energiomställningen framåt ihop med våra kunder, partners och samhället i stort. Tillsammans skapar vi smartare energi, med gemensam kraft.

E.ON Sverige ingår i den internationella energikoncernen E.ON SE, som har sitt huvudkontor i Essen, Tyskland, och verksamhet i 17 länder.

Följ E.ON Sverige AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från E.ON Sverige AB

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye