Nu lanseras Apollos sommarkampanj

Den nya verktygslådan har tagits fram i samarbete med byrån Tillsammans Sthlm och består av en uppsättning av mer än 40 olika filmer skräddarsydda för fyra olika målgrupper.
- Genom att skapa en stor mängd högkvalitativt innehåll som är helt anpassat för var och en av våra huvudmålgrupper tror vi att vi kan ta en tydligare plats gentemot våra två stora konkurrenter och bli mer relevanta än dem för resekonsumenten, säger Carina Kinnman, Apollo Marknadschef Sverige.
Materialet har också tagits fram i syfte att ha ett långt hållbarhetsdatum och är inte del av någon traditionell kampanj. Filmerna, som spelats in i Montenegro och Kreta under augusti månad, kommer över tid att användas på egna hemsidan, i CRM och i Apollos sociala medier. Parallellt köps kontinuerligt plats i träffsäker och tydligt målgruppsorienterad media.
- Vi har ju lyxen att verka i en kategori och av att ha en produkt som många är intresserade av. Det ger oss givetvis väldigt mycket trafik i våra egna kanaler. Och ju mer högkvalitativt och relevant material vi kan placera där desto mer tror vi att vi kommer att inspirera till köp. Samtidigt får vi med det nya materialet en större flexibilitet och kostnadseffektivitet i köpta kanaler, fortsätter Carina.
Apollo är Nordens tredje största researrangör och i branschen är man inte ensam om att kommunicera vid sidan av den klassiska tv-reklamen eller att försöka sig på ett personligt tilltal. På Tillsammans Sthlm menar man dock att Apollo är ledande genom sitt tidigare digitala material och arbetssätt, något som också speglas resultatmässigt, både i termer av kommunikationseffekt men också i form av kraftigt ökat engagemang i sociala medier. Med den nya verktygslådan tycker man att man tar ytterligare ett stort kliv framåt.
- Det unika med det här materialet är kvalitet i kombination med mängd innehåll parat med det faktum att alla enheter porträtterar sammanhang som vi verkligen vet att respektive målgrupp går igång på. Allt som allt skapar det väldigt många möjligheter att under lång tid jobba smart och riktat både genom själva innehållet och genom medievalen, säger Johan Falk, kundansvarig på Tillsammans Sthlm.
För mer information
Carina Kinnman, Apollo Marknadschef Sverige
Johan Falk, Tillsammans Sthlm, 070-921 35 09
Apollo är en av Nordens ledande researrangörer. Vi arrangerar charterresor, träningsresor, kryssningar och rundresor. Flexibla resepaket där du själv väljer stad eller strand och hur länge du vill vara borta ingår även det i erbjudandet. Apollo i Sverige, Danmark, Norge och Finland tillsammans med flygbolaget Novair, specialistarrangörerna; Golf Plaisir, Lime Travel samt träningsanläggningen Playitas på Fuerteventura bildar Apollo Travel Group. Apollo Travel Group har närmare 900 medarbetare och 1 miljon resenärer till resmål i hela världen. www.apollo.se
Bilder
Om
Apollo är en av Nordens ledande researrangörer med en miljon resenärer per år. Vi arrangerar traditionella paketresor, träningsresor, skidresor, kryssningar, cityresor och flexibla paketresor där kunden själv väljer resmål, reslängd och hotell.
Tillsammans med specialistarrangörerna Golf Plaisir och Lime Travel är Apollo en del av DERTOUR Nordic. Vi arbetar aktivt med hållbart resande och är Travelife-certifierade sedan 2016. Läs mer på www.apollo.se.
Följ Apollo
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Apollo
Apollo Sports-hotellet Monte Feliz blir «Powered by Playitas»16.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Gran Canarias första och enda sporthotell blir nu ännu bättre med den välrenommerade kvalitetsstämpeln «Powered by Playitas».
Apollo och Jettime utökar samarbetet15.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Apollo och Jettime har precis ingått ett nytt avtal som gäller i två år, från april 2026 till april 2028. Avtalet omfattar både sommar- och vintertrafik och stärker samarbetet mellan de två företagen, så att ännu fler semesterresenärer kan njuta av direktflyg, skandinavisktalande kabinpersonal och service på deras nivå.
AI ska hjälpa Apollos kunder att snabbare hitta sin nästa drömresa11.12.2025 08:45:00 CET | Pressmeddelande
Inför vintersäsongen lanserar Apollo två AI-drivna bildprojekt som både höjer kvaliteten i de digitala kanalerna och gör webb och app mer tillgängliga för alla. Lösningarna, utvecklade tillsammans med CRMK, ger stora tidsbesparingar och en bättre kundupplevelse.
De 10 största resetrenderna för 20269.12.2025 08:15:00 CET | Pressmeddelande
2026 blir året då vi reser mer personligt, mer lekfullt och med lite mer mening. Här är de tio starkaste trenderna som experterna menar kommer att prägla reslusten nästa år.
Storsuccé för ny charterlinje från Växjö!2.12.2025 08:50:00 CET | Pressmeddelande
Apollo kan redan nu meddela att 25 % av resorna från Växjö till nyheten Preveza på det grekiska fastlandet för sommaren 2026 redan är sålda.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum

