Nyhet! Schweppes Lemon Zero – och tre älskade sommardrinkar utan tillsatt socker

Nyheten Lemon Zero är den sockerfria tvillingen till sommarfavoriten Schweppes Lemon. Precis som originalet är Lemon Zero gjord på en unik blandning av citronjuice och citrusextrakt, med en balanserad och fyllig smak. En törstsläckare med Schweppes karaktäristiska sting.
Många väljer att minska sitt sockerintag men för den sakens skull ska de inte behöva tumma på smakupplevelsen. Schweppes har lagt ner tid och omsorg i en väl avvägd blandning för att få fram en lika fräsch och god sockerfri variant som favoriten Lemon – och resultatet blev en fullträff.
– Det har efterfrågats fler sockerfria varianter av våra produkter. Efter ett varmt mottagande av vår sockerfria Indian Tonic, Tonic Zero, är vi nu väldigt stolta att presentera Lemon Zero. Den är svalkande god att dricka väl kyld precis som den är, dessutom passar den perfekt i många somriga drinkar, säger Björn Mannervik, marknadschef partnervarumärken, Spendrups.
Schweppes Lemon Zero kommer i en 1,5 liters PET-flaska och finns nu att köpa i butik.
Tre klassiska sommardrinkar utan tillsatt socker
Det finns oändligt många drinkar att blanda med Lemon Zero och Tonic Zero, med och utan alkohol. Här bjuder vi på tre klassiker som får vem som helst att sukta efter sommaren. Så luta dig tillbaka och låt dig inspireras av våra topp-tre älskade sommardrinkar – utan tillsatt socker.
Strawberry Black Pepper Gin & Tonic
Ingredienser (1 drink):
4 cl Martin Millers Gin (eller annan gin med citrusinslag)
2-3 jordgubbar
Schweppes Tonic Zero
Is
Svartpepparkorn
Gör så här:
Häll i gin i ett glas och lägg i jordgubbar.
Fyll glaset med is och addera några svartpepparkorn.
Toppa upp med Schweppes Tonic Zero.
Tada!
Lemon Daiquiri
Ingredienser (1 drink):
4 cl ljus rom
Färsk citronjuice från ½ citron
Schweppes Lemon Zero
Äggvita
Is
Gör så här:
Kyl glaset.
Häll i rom, citronjuice och äggvita i en shaker.
Tillsätt is och skaka.
Sila av drinken och häll ner i glaset.
Toppa upp med Schweppes Lemon Zero.
Garnera slutligen med en citronskiva på glaskanten.
Voilà!
Whisky Lemon Sour
Ingredienser (1 drink):
4 cl bourbon
6 cl färskpressad citronjuice
Schweppes Lemon Zero
1 äggvita
Gör så här:
Blanda ner bourbon, citronjuice och äggvita i en shaker och skaka.
Tillsätt is i shakern och skaka ytterligare tills drinken blir väl kyld.
Sila av drinken och häll ner i ett glas.
Toppa upp med Schweppes Lemon Zero.
Varsågod och njut!
För mer information, högupplösta bilder och produktprov, vänligen kontakta:
Emma Lind, PR-konsult, Kelly and Pling
073-553 72 82, emma.l@kellyandpling.com
Rose-Marie Hertzman, presschef, Spendrups Bryggeri
070-895 25 67, rose-marie.hertzman@spendrups.se
Nyckelord
Kontakter
Rose-Marie HertzmanPresschef, Spendrups
Tel:0708 95 25 67rose-marie.hertzman@spendrups.seBilder
Dokument
Länkar
Om
Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors, Stockholm. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Loka, Trocadero, Briska och vin- och spritproducenter som El Coto, Cantina Zaccagnini, Plantation och Tamnavulin. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 5 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA, Grythyttans Glöggfabrik och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se
Följ Spendrups Bryggeri AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB
Spendrups uppmärksammar Julmustens dag i Ludvika20.11.2025 14:05:00 CET | Pressmeddelande
Inför Julmustens dag 24 november visar en färsk Novusundersökning att julmusten är den alkoholfria dryck som svenskarna mest förknippar med julen. Hela 89 procent nämner julmust – långt före glögg, öl och andra alternativ. På Spendrups bryggeri i Grängesberg produceras varje år cirka 6 miljoner liter av den unika drycken.
Krušovice presenterar Krušo Combo – en hyllning till tjeckiskt hantverk, smak och kvalitet18.11.2025 08:15:00 CET | Pressmeddelande
Det tjeckiska ölmärket Krušovice lanserar konceptet “Krušo Combo” – en hyllning till över 400 år av bryggarhantverk och tidlös smak. Sedan 1581 har Krušovice stått för kvalitet och tradition, och med Krušo Combo möter ölet nu matens värld i inspirerande kombinationer som lyfter både dryck och rätt.
Magic Rock Saucery 3,9% 33 cl burk återkallas22.10.2025 16:14:36 CEST | Pressmeddelande
Spendrups återkallar Magic Rock Saucery 3,9 % burk 33 cl. Vi har fått in reklamationer på överjästa burkar vilket kan orsaka explosion och därmed skada. Vi återkallar därför produkten. Produkten har levererats till Systembolag över hela landet. Konsumenter som har köpt Magic Rock Saucery 3,9 % 33 cl burk ombedes kontakta Spendrups Konsumentkontakt. Konsumenter uppmanas att hantera produkten med försiktighet. Vi tar händelsen på största allvar och har i dialog med tillverkaren inlett en utredning för att vidta åtgärder för att liknande inte ska inträffa framöver samt beklagar det inträffade.
Ta del av Spendrups breda vintersortiment med både älskade klassiker och spännande nyheter21.10.2025 14:00:00 CEST | Pressmeddelande
Med julen runt hörnet är det dags att förbereda för säsongens traditioner. För många svenskar är julölen en självklar del av firandet. I år presenterar Spendrups ett mångsidigt vintersortiment med både älskade klassiker som Mariestads Julebrygd och spännande nyheter som till exempel Mariestads Vinterale – perfekt till vinterns alla högtider.
Heineken® går samman med Joe Jonas och globala influencers för att motverka digital överbelastning och få socialt umgänge “off socials”2.9.2025 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Initiativet grundar sig i en ny rapport som visar hur den ökande digitala belastningen påverkar människor världen över. Mer tid framför skärmen gör att de sociala batterierna töms och leder till att vi umgås mindre i verkligheten, och alltmer sällan bokar in att träffas IRL.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum


