
Dyk in i bassängen på världens största båtmässa!

Dykning är fantastiskt roligt och en sport som blir alltmer populär. Något som Messe Düsseldorf sedan länge tagit fasta på. I hallarna 3 och 4 på båtmässan boot i Düsseldorf visas nämligen allt inom dykning. Det är inte för intet som dykare kallar sin hobby för ”den vackraste i världen”. Marknadsledande märken som Aqualung, Atomic Aquatics, Bauer, Mares, Ocean Reef och Scubapro visar det senaste inom dykning.
Runt 670 000 människor i Tyskland dyker regelbundet. En siffra som ökar varje år. På boot-mässan finns organisationer som International Aquanautic Club, Padi, Protec, PSS worldwide, SSI och German Diving Assocation som tillhandahåller massor av matnyttig information om dykning.
Dykhallarna på boot är en härlig möjlighet att under denna kalla årstid, planera framtida spännande dykresor och fräscha upp kunskaperna med nya dyktekniker och -regler. Här hittar såväl nybörjaren som den mer erfarne dykaren inspiration och tips på resmål. Några länder som har stora presentationer av sina vackra dykregioner är Egypten, Curacao, Indonesien, Maldiverna, Filippinerna och Turkiet. Men även länder med insjödykning såsom Österrike finns på plats. De berättar allt om fantastiska dykmöjligheter och den fascinerande undervattenregionen i sjöarna runt Salzburg eller Carinthia.
Nyheter och kändisar inom dykning står i centrum på det attraktiva programmet med föreläsningar och intervjuer. Får man dessutom lust att dyka, finns det självklart en bassäng på 6 gånger 4,60 meter och 1,80 djup. Utrustning lånar du utan kostnad och till din hjälp finns duktiga dykinstruktörer.
“Living at sea level“ är mottot för det nya området ”Beach Resort”. Hotell, klubbfaciliteter och campingplatser som ligger vid vattnet är i fokus.
Nyckelord
Kontakter
Michèle FaberSenior Project Manager - Messe Düsseldorf | Messe München
Tel:+46-8-665 18 22michele.faber@handelskammer.seBilder

Om
Med uppdrag att utveckla affärerna mellan Tyskland och Sverige
Tysk-Svenska Handelskammaren grundades 1951 och är den enda bilaterala handelskammaren för Tyskland och Sverige. Nätverket består av över 1200 tyska och svenska medlemsföretag och organisationen har sitt huvudsäte i Stockholm, med lokalkontor i Malmö och i Göteborg. Som medlemsorganisation med uppdrag att utveckla handeln mellan Tyskland och Sverige hjälper kammaren tyska och svenska företag att hitta varandra, göra affärer, etablera verksamhet samt stödja dem i verksamheten när de redan är på plats. Tjänsterna som erbjuds av de drygt 60 medarbetarna stäcker sig från marknadsetablering till skatt, juridik och redovisningstjänster.
Som en del av den tyska utlandshandelskammarorganisationen AHK samarbetar Tysk-Svenska Handelskammaren med de regionala handelskamrarna, IHK, i Tyskland. Tysk-Svenska Handelskammaren är också del av Team Sweden för Tyskland.
Följ Tysk-Svenska Handelskammaren
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Tysk-Svenska Handelskammaren
Tysk-Svenska Handelskammaren stödjer turistnäringen10.12.2024 11:11:18 CET | Pressmeddelande
Tysk-Svenska Handelskammaren utökar sitt tjänsteutbud inom destinationsmarknadsföring för tyska och svenska aktörer inom turism och besöksnäring. Detta som en följd av att Tyska Turistbyrån stänger sin verksamhet i Sverige.
Tysklands image har försämrats – men svenska etableringar ökar21.10.2024 08:50:00 CEST | Pressmeddelande
Tysklands internationella ställning som en av de bästa platserna för affärsverksamhet står under tryck. Det visar en färsk undersökning från den tyska handelskammarorganisationen. Men svenska etableringar ökar i Tyskland.
Ta steget till tyska marknaden – ansök till acceleratorprogram11.10.2024 12:02:29 CEST | Pressmeddelande
Tysk-Svenska Handelskammaren söker på uppdrag av Energimyndigheten tio svenska bolag med produkter och tjänster inom områdena mobilitet och hållbara städer som vill ta steget till den tyska marknaden.
Svenska e-handelsföretag måste bli bättre på att uppfylla tyska lagkrav11.10.2024 09:25:13 CEST | Pressmeddelande
Svenska e-handelsföretag verksamma på den tyska marknaden har svårt att efterleva tyska lagkrav för försäljning via internet. En nyligen genomförd analys av Tysk-Svenska Handelskammaren avslöjar betydande brister.
Skolorna som får dela på en miljon för att främja tyska språket27.9.2024 08:33:18 CEST | Pressmeddelande
Tysk-Svenska Handelskammaren driver språksatsningen Deutsch – Ditt val! sedan 2018 för att få fler elever i svenska skolan att läsa tyska. Med årets satsning inräknad har totalt drygt 7,5 miljoner kronor delats ut till svenska skolor som satsar på det tyska språket.