
Seminarium 14 september: Lär dig allt om e-handel i Tyskland

Funderar du på att börja sälja produkter eller tjänster på den tyska e-handelsmarknaden? Seminariet som ordnas av Tysk-Svenska Handelskammaren den 14 september ger dig kunskaper i vad som gäller för att ta första steget oavsett om du är verksam inom B2C eller B2B.
Tyskland är tredje största e-handelslandet i världen sett till omsättning. Av Europas online-handel står Tyskland för 25 procent av försäljningen. Drygt en euro av 10 omsätts idag online. Tyskland tillhör även de svenska e-handlarnas största utlandsmarknader och optimismen är stor i att utvecklingen kommer att fortsätta peka uppåt.
Men för att lyckas på den tyska e-handelsmarknaden krävs goda förberedelser då det finns många fallgropar att ta hänsyn till. Svenska företag som förbereder sig väl på den krävande tyska kunden har goda chanser att ta del av den ökande e-handelsförsäljningen i landet.
Seminariet kommer att innehålla råd, inspiration och framgångstips. Våra experter går igenom viktiga kulturella skillnader och vad som gäller juridiskt. Vi får också ta del av vad som är viktigt att tänka på vid val av distributionsupplägg och kanaler. Seminariet hålls delvis på engelska.
Denna heldag riktar sig till dig som planerar att börja sälja produkter och tjänster på den tyska e-handelsmarknaden. Den vänder sig även till företag som redan är verksamma i Tyskland men vill lyckas bättre. Målet är att ge kunskaper i vad som gäller för den tyska marknaden oavsett om ditt företag är verksamt inom B2C eller B2B.
För mer information se www.handelskammer.se/ehandelsdagen16.
Nyckelord
Kontakter
Malin JohanssonKommunikationschef
Tel:08-665 18 64malin.johansson@handelskammer.seBilder

Länkar
Om
Med uppdrag att utveckla affärerna mellan Tyskland och Sverige
Tysk-Svenska Handelskammaren grundades 1951 och är den enda bilaterala handelskammaren för Tyskland och Sverige. Nätverket består av över 1200 tyska och svenska medlemsföretag och organisationen har sitt huvudsäte i Stockholm, med lokalkontor i Malmö och i Göteborg. Som medlemsorganisation med uppdrag att utveckla handeln mellan Tyskland och Sverige hjälper kammaren tyska och svenska företag att hitta varandra, göra affärer, etablera verksamhet samt stödja dem i verksamheten när de redan är på plats. Tjänsterna som erbjuds av de drygt 60 medarbetarna stäcker sig från marknadsetablering till skatt, juridik och redovisningstjänster.
Som en del av den tyska utlandshandelskammarorganisationen AHK samarbetar Tysk-Svenska Handelskammaren med de regionala handelskamrarna, IHK, i Tyskland. Tysk-Svenska Handelskammaren är också del av Team Sweden för Tyskland.
Följ Tysk-Svenska Handelskammaren
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Tysk-Svenska Handelskammaren
Tysk-Svenska Handelskammaren stödjer turistnäringen10.12.2024 11:11:18 CET | Pressmeddelande
Tysk-Svenska Handelskammaren utökar sitt tjänsteutbud inom destinationsmarknadsföring för tyska och svenska aktörer inom turism och besöksnäring. Detta som en följd av att Tyska Turistbyrån stänger sin verksamhet i Sverige.
Tysklands image har försämrats – men svenska etableringar ökar21.10.2024 08:50:00 CEST | Pressmeddelande
Tysklands internationella ställning som en av de bästa platserna för affärsverksamhet står under tryck. Det visar en färsk undersökning från den tyska handelskammarorganisationen. Men svenska etableringar ökar i Tyskland.
Ta steget till tyska marknaden – ansök till acceleratorprogram11.10.2024 12:02:29 CEST | Pressmeddelande
Tysk-Svenska Handelskammaren söker på uppdrag av Energimyndigheten tio svenska bolag med produkter och tjänster inom områdena mobilitet och hållbara städer som vill ta steget till den tyska marknaden.
Svenska e-handelsföretag måste bli bättre på att uppfylla tyska lagkrav11.10.2024 09:25:13 CEST | Pressmeddelande
Svenska e-handelsföretag verksamma på den tyska marknaden har svårt att efterleva tyska lagkrav för försäljning via internet. En nyligen genomförd analys av Tysk-Svenska Handelskammaren avslöjar betydande brister.
Skolorna som får dela på en miljon för att främja tyska språket27.9.2024 08:33:18 CEST | Pressmeddelande
Tysk-Svenska Handelskammaren driver språksatsningen Deutsch – Ditt val! sedan 2018 för att få fler elever i svenska skolan att läsa tyska. Med årets satsning inräknad har totalt drygt 7,5 miljoner kronor delats ut till svenska skolor som satsar på det tyska språket.
Tysk-Svenska Handelskammaren