
Funktionella drycker, megatrenden fortsätter

Förr skulle drycker smaka gott och släcka törsten. Idag ska även vår hälsa och våra sinnen få sitt. Dryckerna ska göra dig pigg och alert för både arbete och fritid, ge dig ett allmänt välbefinnande, vara hållbart producerade och helst smaka exotiskt eller ”som på mormors tid”. Världsmässan för dryckesteknik och flytande föda Drinktec 2017, mellan den 11 till 15 september 2017 i München, har lösningarna. Här hittar industrin rätt råvaror, tillsatser och koncept.
Dagens konsumenter förväntar sig ett för dem anpassat utbud. Det kommer en ständig strid ström av nya drycker med nya smakvarianter. Området är så enormt brett och har utrymme för många framgångsrika produktinnovationer. Därför är det nödvändigt, att förutom de rätta tekniska lösningarna, ha lämpliga idéer och ingredienser. Drinktec satsar på att bygga ut området med ingredienser. Området presenterar bland annat färgämnen, aromer, vitaminer, mineraler, enzymer och emulsioner. Segmentet är viktigt både för den tillverkande dryckesindustrin som dess underleverantörer. Över 1400 utställare samlas för att visa den kompletta produktionskedjan, från råvarorna och ingredienserna till tillverkning, påfyllning, paketering, logistik och marknadsföring. Med över 60 procent av utländska utställare och besökare är mässan branschens mest internationella plattform. Drinktec lockar även med attraktiva ramprogram med events som Innovation Flow Lounge, drinktec Forum och Brewers' Meeting Point.
Nyckelord
Kontakter
Michèle FaberSenior Project Manager - Messe Düsseldorf | Messe München
Tel:+46-8-665 18 22michele.faber@handelskammer.seBilder

Länkar
Om
Med uppdrag att utveckla affärerna mellan Tyskland och Sverige
Tysk-Svenska Handelskammaren grundades 1951 och är den enda bilaterala handelskammaren för Tyskland och Sverige. Nätverket består av över 1200 tyska och svenska medlemsföretag och organisationen har sitt huvudsäte i Stockholm, med lokalkontor i Malmö och i Göteborg. Som medlemsorganisation med uppdrag att utveckla handeln mellan Tyskland och Sverige hjälper kammaren tyska och svenska företag att hitta varandra, göra affärer, etablera verksamhet samt stödja dem i verksamheten när de redan är på plats. Tjänsterna som erbjuds av de drygt 60 medarbetarna stäcker sig från marknadsetablering till skatt, juridik och redovisningstjänster.
Som en del av den tyska utlandshandelskammarorganisationen AHK samarbetar Tysk-Svenska Handelskammaren med de regionala handelskamrarna, IHK, i Tyskland. Tysk-Svenska Handelskammaren är också del av Team Sweden för Tyskland.
Följ Tysk-Svenska Handelskammaren
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Tysk-Svenska Handelskammaren
Tysk-Svenska Handelskammaren stödjer turistnäringen10.12.2024 11:11:18 CET | Pressmeddelande
Tysk-Svenska Handelskammaren utökar sitt tjänsteutbud inom destinationsmarknadsföring för tyska och svenska aktörer inom turism och besöksnäring. Detta som en följd av att Tyska Turistbyrån stänger sin verksamhet i Sverige.
Tysklands image har försämrats – men svenska etableringar ökar21.10.2024 08:50:00 CEST | Pressmeddelande
Tysklands internationella ställning som en av de bästa platserna för affärsverksamhet står under tryck. Det visar en färsk undersökning från den tyska handelskammarorganisationen. Men svenska etableringar ökar i Tyskland.
Ta steget till tyska marknaden – ansök till acceleratorprogram11.10.2024 12:02:29 CEST | Pressmeddelande
Tysk-Svenska Handelskammaren söker på uppdrag av Energimyndigheten tio svenska bolag med produkter och tjänster inom områdena mobilitet och hållbara städer som vill ta steget till den tyska marknaden.
Svenska e-handelsföretag måste bli bättre på att uppfylla tyska lagkrav11.10.2024 09:25:13 CEST | Pressmeddelande
Svenska e-handelsföretag verksamma på den tyska marknaden har svårt att efterleva tyska lagkrav för försäljning via internet. En nyligen genomförd analys av Tysk-Svenska Handelskammaren avslöjar betydande brister.
Skolorna som får dela på en miljon för att främja tyska språket27.9.2024 08:33:18 CEST | Pressmeddelande
Tysk-Svenska Handelskammaren driver språksatsningen Deutsch – Ditt val! sedan 2018 för att få fler elever i svenska skolan att läsa tyska. Med årets satsning inräknad har totalt drygt 7,5 miljoner kronor delats ut till svenska skolor som satsar på det tyska språket.