
DZT initierar toppmöte för reselandet Tyskland

Till den första kongressen Travel Destination Germany Incoming & Brand Summit den 8-9 december 2016 välkomnar Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) cirka 120 internationella medierepresentanter samt deltagare från den tyska turistnäringen i München.
Petra Hedorfer, styrelseordförande för DZT förklarar syftet med det nya arrangemanget:
– Varumärket Tyskland har en utmärkt position på den globala marknaden. Men vi har dels en snabbt växande konsumtions- och reslust i de potentiella marknaderna i Asien, Sydamerika och Östeuropa och dels en hårdnande konkurrens mellan destinationerna, som tillsammans leder till den förändring av det globala reseflödet som vi upplever nu. Mot denna bakgrund är en attraktiv varumärkesprofil och en profilerad varumärkeskommunikation viktigare än någonsin, och vi hoppas att utbytet med den namnkunniga panelen och de utvalda internationella beslutsfattarna ska ge betydande bidrag till detta.
Under kongressens första dag diskuteras olika aspekter av den gängse uppfattningen om Tyskland som framgångsrikt varumärke i ett internationellt sammanhang. Huvudtalaren Vadim Volos, SVP Consulting på GfK New York, presenterar information från den senaste GfK Roper Nation Brands Index om reselandet Tysklands positionering. Spektrumet breddas ytterligare av Bill McAndrews, ledande kommunikationsstrateg, företags- och marknadskommunikationschef på BMW Group som talar om BMW som ett varumärke "Made in Germany”, samt Franz Inselkammer, ägare och VD för bryggeriet Ayinger Privatbrauerei – ett lysande exempel på ett framgångsrikt bayerskt ölmärke som förenar tradition och framåtanda. Simon Lehmann, vd för Phocuswright, presenterar resultat från olika konsumentundersökningar och deras betydelse.
Under den andra kongressdagen med mottot: ”Travel Destination Germany – a brand in dialogue“ berättar Head of Destination Marketing EMEA på TripAdvisor.com om sina erfarenheter i den digitala världen. Alex Vizeo, en framstående influencer från Frankrike, berättar om sin roll i dialogen med fans och följare. Online Travel-experten Rich Maradik, VD för Nsight i Nashville, analyserar bl.a. hur externa faktorer påverkar sök- och bokningsbeteenden, och Matthias Schultze från GCB German Convention Bureau E.V., rapporterar om aktuella trender och teman från tyska möten och de globala megatrender som kommer att influera kongress- och evenemangsbranschen i framtiden.
Kongressens format präglas av ett flertal interaktionsmöjligheter som exempelvis "Dialogue & Engagement Space" där deltagarna har möjlighet att utbyta erfarenheter. De har även chansen att spela en aktiv roll i panelerna.
Jens Huwald, VD för Bayern Tourismus Marketing GmbH, förklarar:
– Det är ytterst viktigt för delstaterna och turismbranschen att reselandet Tyskland med dess turistattraktioner är ett levande varumärke. Det är därför med stor glädje vi välkomnar och stödjer DZT:s första internationella Incoming och Brand Summit.
Läs mer om reselandet Tyskland på www.germany.travel.
Nyckelord
Kontakter
Frederic FoersterPress- och webbansvarig
(vikarie till Gustav t.o.m. 31.08.2018)
Gustav SvärdPress- och webbansvarig
Tel:+46 8 665 18 85gustav.svaerd@germany.travelBilder

Dokument
Om
Tyskland - Det vänliga semesterlandet
På uppdrag av den tyska regeringen har Tyska Turistbyråns huvudkontor (DZT - Deutsche Zentrale für Tourismus e.V.) arbetat i mer än femtio år för att sprida budskapet om reselandet Tyskland till den övriga världen. Tyskland är känt för sin turistiska mångfald över hela världen vilket har gjort uttrycket reselandet Tyskland till ett av de mest välkända varumärkena. Läs mer på www.germany.travel
Följ Tyska Turistbyrån
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån
Fem måsten i Berlin 202517.12.2024 05:30:00 CET | Pressmeddelande
År 1825 påbörjades bygget av museumsön i Berlin. Mitt i staden och mitt i floden Spree. Här finns i dag fem världsberömda museer, med samlingar om mer än 6000 år av mänsklighetens historia.
Tyska Turistbyrån i Sverige stänger12.12.2024 15:30:00 CET | Pressmeddelande
Tyska Turistbyråns kontor i Sverige kommer att avsluta sin verksamhet den 31 december 2024. Därmed avslutas en lång och framgångsrik tid med goda kontakter mellan de svenska resenärerna och destinationen Tyskland
De mest sevärda resmålen i Tyskland 202427.11.2024 10:07:42 CET | Pressmeddelande
Semesterupplevelser för hela familjen, pulserande storstäder och historiska sevärdheter är favoriterna bland internationella besökare i Tyskland. Detta visar resultatet från undersökningen "De 100 mest sevärda resmålen i Tyskland" på den Tyska Turistbyråns (DZT) hemsida.
Hemma-hos-semester på privat herrgård20.11.2024 05:00:00 CET | Pressmeddelande
Under de senaste årtiondena har gods och herrgårdar i den nordtyska regionen Mecklenburg genomgått omfattande renoveringar. Många av dessa historiska hus har nya verksamhetsområden och drivs av ägarna, som sätter sin egen prägel på husen utifrån sina intressen och färdigheter.
Stjärnskådning från sängen – i genomskinliga bubbeltält15.11.2024 05:00:00 CET | Pressmeddelande
Under mottot ”Släck lamporna – tänd stjärnorna” erbjuder Schloss Krugsdorf övernattning i så kallade bubbeltält. Tälten ligger i slottsparken och lockar med en förtrollande panoramavy och fri utsikt över en spektakulär stjärnhimmel. För den som inte vill laga mat ute erbjuder slottet en romantisk middag med en gourmetkock.
Tyska Turistbyrån