
Häng med OLW under årets Melodifestivalturné
Stockholm, 28 januari: Det råder riktig ”melfest-yra” på OLW och från och med den 25 januari fylls hyllorna med rosa kartonger samt färgglada fjäderboor runt om i landets butiker. Det är för nionde året i rad som Orkla Confectionery & Snacks, genom ett av sina populäraste varumärken OLW, är stolt turnésponsor till Sverige största musiktävling, Melodifestivalen. Inför årets folkfest laddar snacksjätten upp rejält både i butik samt under själva turnén i städerna Göteborg, Malmö, Norrköping, Gävle, Halmstad och Stockholm. OLW kommer att finnas med varje vecka och erbjuder besökarna mysigt soffhäng där de bjuder alla på årets chipsnyheter. Det kommer också att finnas möjlighet att toppa sin selfie med färgglada fjäderboor och glammig hattar, allt för fånga den rätta partystämningen.
- Melodifestivalen är ett format som passar oss perfekt, med flera miljoner tv-tittare varje vecka samlas familj och vänner för att uppleva härlig underhållning och musik i väldsklass. Det äts chips och vi umgås med varandra, säger Charlotte Siljebrand Nisses, marknadschef för OLW.I år känns det extra roligt då vi också är plats på alla orter under hela turnén och får chansen att möta våra konsumeter och bjuda på årets chipsnyheter; avslutar Charlotte Siljebrand Nisses
OLW tävlar också ut VIP-biljetter till Melodifestivalen där du har möjlighet att vinna lyxiga biljetter till finalen i Stockholm med mat och dryck samt övernattning. Du tävlar genom att dela ditt bästa fredagsmys på Instagram med hashtaggen #OLWmelfest. http://www.olw.se/
Nyckelord
Kontakter
Stina PetriniKommunikationschef
Tel:010 1425575stina.petrini@orkla.seBilder
Om
Följ Orkla Confectionery & Snacks Sverige AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Orkla Confectionery & Snacks Sverige AB
Orkla satsar ännu mer på Maskrosbarn10.4.2019 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Orkla Confectionery & Snacks fördjupar nu samarbetet med barnrättsorganisationen Maskrosbarn. Samarbetet innebär att företaget stöttar så att Maskrosbarn har förutsättningen att fortsätta med både sin viktiga stödverksamhet och sitt påverkansarbete. Fabriksbesök, aktiviteter på sociala medier och intern aktivering står på agendan.
Bok och kex för en inspirerande och god lässtart25.3.2019 11:55:54 CET | Pressmeddelande
Att ge alla barn en god lässtart är målet för boken ”Hur låter bokstaven?” och Brago Bokstavskex. Tillsammans gör de nu en satsning för att inspirera och visa på hur barns läsinlärning kan stimuleras på ett lekfullt sätt, ett sätt som dessutom har stöd i forskning. Hur det går till visar bokens författare senare i veckan på BARNmässan i Karlstad.
OLW utökar (tillfälligt) sitt veganska utbud15.3.2019 10:37:45 CET | Pressmeddelande
Baljväxter har blivit ett populärt komplement till de vanliga potatischipsen och både linschips och kikärtschips har det senaste året sett dagens ljus. Allt fler konsumenter väljer också att utesluta animaliska produkter ur sin kost. OLW lanserar nu en vegansk limited edition nyhet – Kikärtschips Fresh Salsa.
Årets goda sommarnyhet – favoritchipsen tillbaka på hyllorna!14.3.2019 09:11:00 CET | Pressmeddelande
Förra året lanserade OLW två sommarchipssmaker – Creamy Summer BBQ och Grilled Cheddar Chillies. Potatischipsen, som var en limited edition under sommaren, gjorde omedelbart succé. På konsumenternas begäran, och lagom till att längtan efter sommaren sätter in, gör chipsen nu äntligen en efterlängtad comeback i butik.
Goda och nyttiga snacks ”on the go” - Granola Bites18.2.2019 13:47:51 CET | Pressmeddelande
Hälften av alla måltider som äts idag är mellanmål och 9 av 10 snacksar flera gånger om dagen. Med tanke på hur ofta vi äter något mellan måltiderna är det viktigt för många att mellanmålet är nyttigt såväl som gott. Anyday lanserar två goda Granola Bites som är ugnsrostade, utan tillsatt socker och veganska.
Orkla Confectionery & Snacks Sverige AB