Schibsted ingår annonssamarbete med NTM i Norrbotten
Samarbetet ger annonsörerna en möjlighet att kombinera starka lokala varumärken med högkvalitativa sajter där kunderna har en hög andel av sin mediekonsumtion.
– Det är genom modern annonsteknik med möjligheter att styra annonser efter var användaren bor eller befinner sig som samarbetet blir möjligt, säger Mats Ehnbom, vd på Norrbottens Media AB, en del av NTM-koncernen.
Den nya annonstekniken gör att annonserna i NTM-koncernens och Schibsteds olika medier endast visas i de områden som är relevanta för annonsörerna.
– Vi tycker det ska bli spännande att samarbeta med Mats Ehnbom i Norrbotten. Norrbottens Media och NTM har en stark position på sin marknad med rutinerade säljare som har bra kunskap om sina kunders behov och utmaningar. Med den gemensamma portföljen har vi ett kraftfullt erbjudande som kommer vara till stor nytta för annonsörerna, säger Anders Nylander, vd på Schibsted Sales & Inventory.
Mats Ehnbom på Norrbottens Media är både ödmjuk och stolt över uppdraget.
– Det vi gläder oss mest över är att få presentera de nya möjligheterna för våra kunder och visa hur kombinationen av de olika medierna kan bidra till att bygga varumärke och skapa effekt för framsynta annonsörer.
Schibsteds portfölj består av Aftonbladet, SvD, Omni, Lajkat, TV.nu och Klart.se.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Niclas Valfridsson, Business Manager, Schibsted Sales & Inventory. Tel: 070-162 92 50. E-post:niclas.valfridsson@schibsted.com.
Mats Ehnbom, vd, Norrbottens Media AB, Tel: 070-374 02 80. E-post: mats.ehnbom@norrbottensmedia.se.
Fredrik Lindén, informationsdirektör Schibsted i Sverige. Tel: 070-667 00 82. E-post: fredrik.linden@schibsted.se.
Bilder


Om
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:05:00 CEST | Pressmeddelande
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
Schibsted Marketplaces reveals new corporate brand name, Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Press Release
“Vend marks the beginning of a united effort. With this new brand, we are bringing together our Nordic family of marketplaces – uniting them into one powerful force of innovation,” says Christian Printzell Halvorsen. The complete transition to Vend is scheduled for Q2 2025.
Hälften av second hand-köpen ersätter ett nytt köp14.6.2024 12:49:59 CEST | Pressmeddelande
Idag släpper Schibsted Marketplaces sin Second-Hand Effect-rapport som undersöker påverkan och fördelar med att köpa second-hand på marknadsplatserna Blocket, FINN, Tori och DBA.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum