Schibsted Growth rekryterar ny VD till Klart.se

Malin som startade sin bana på Schibsted som Management trainee har sedan dess haft flera befattningar inom koncernen, senast som produktchef inom SSI, Schibsteds verksamhet inom annonsförsäljning.
- Det känns väldigt spännande och roligt att få möjligheten att fortsätta utveckla Klart.se. Det är en fantastisk produkt med enorm exponeringsyta och väder är ju verkligen något som engagerar alla. Nu är det snart skidsäsong och vi ser redan stort engagemang runt vårt skidväder. Jag ser också väldigt mycket fram emot att få leda det fantastiska teamet som redan är på plats, säger Malin Brinktell.
- Vi är övertygade om att Malins erfarenheter inom försäljning och marknadsföring kommer kunna utveckla Klart.se. Affärsmodellen bygger på att kunna erbjuda en tydlig och relevant annonsyta samtidigt som vädertjänsten ger värde och används av väldigt många människor varje dag, något som ligger helt i linje med vår övergripande tillväxtstrategi, säger Richard Sandenskog, Head of Investments på Schibsted Growth.
Alexandra Josephson har gått vidare till rollen som Chief Commercial Officer på Eleven & Nordicfeel. Malin Brinktell är föräldraledig fram till årsskiftet och under tiden går Kajsa Gatenbeck, Investment Manager på Schibsted Growth, in som tf VD på Klart.se.
För ytterligare information kontakta:
Kajsa Gatenbeck, tf VD, klart.se och Investment Manager, Schibsted Growth
Tfn: +46722131816
E-mail: kajsa.gatenbeck@schibsted.com
Om Klart.se
Klart är en av Sveriges mest populära vädertjänster. Tjänsten presenterar vädret för över 20.000 platser i Sverige, samt ytterligare 180.000 i världen. Klart startades 2009 och ägs idag av Schibsted Media Group. Systerbolag är bland andra aftonbladet.se, svd.se, blocket.se, tv.nu, compricer.se etc.
Nyckelord
Kontakter
Dora Streiffert TolstoyKommunikationschef Growth
Tel:073-924 23 30dora.streiffert.tolstoy@schibsted.comBilder
Om
Shaping the media of tomorrow. Today.
Schibsted Media kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
Schibsted Marketplaces reveals new corporate brand name, Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Press Release
“Vend marks the beginning of a united effort. With this new brand, we are bringing together our Nordic family of marketplaces – uniting them into one powerful force of innovation,” says Christian Printzell Halvorsen. The complete transition to Vend is scheduled for Q2 2025.
Hälften av second hand-köpen ersätter ett nytt köp14.6.2024 12:49:59 CEST | Pressmeddelande
Idag släpper Schibsted Marketplaces sin Second-Hand Effect-rapport som undersöker påverkan och fördelar med att köpa second-hand på marknadsplatserna Blocket, FINN, Tori och DBA.
Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum