Svensk Handel

Konsumtion och handel – en drivkraft för regional tillväxt?

Dela

Pressinbjudan



Konsumtion och handel – en drivkraft för regional tillväxt?

Konsumtionen som drivkraft för lokal och regional tillväxt är kanske den viktigaste utvecklingsfrågan för många beslutsfattare i dag. Trots det talar vi sällan om konsumtionens betydelse för den regionala utvecklingen.

Köpbeteenden förändras och skapar nya villkor för företagandet. I en ny rapport från Tillväxtverket och Svensk Handel presenteras den senaste tidens snabba utveckling inom handeln och hur konsumtion kan driva på regional tillväxt. 

Medverkande: Christina Lugnet, generaldirektör Tillväxtverket, Dag Klackenberg, vd Svensk Handel. Moderator är Anneli Sjögren, avdelningschef Tillväxtverket.

Tid: Onsdagen den 19 maj kl 11-13 Plats: Hilton Stockholm Slussen Hotel, Guldgränd 8, Stockholm. 



Ytterligare information:

Margareta Ternell, pressansvarig Svensk Handel 0706-42 00 16 Susanne Daregård, pressansvarig Tillväxtverket 070-601 92 15

Kontakter

Dokument

Om

Svensk Handel
Svensk Handel
Regeringsgatan 60
103 29 Stockholm

010-47 18 500http://www.svenskhandel.se

Svensk Handel är en bransch- och arbetsgivarorganisation för små och stora företag inom parti-, detalj- och e-handeln. Handeln utgör en dryg tiondel av Sveriges BNP och Svensk Handels närmare 8 500 medlemsföretag har sammanlagt 250 000 människor anställda.

Ordförande är Nina Jönsson och vd är Sofia Larsen. Svensk Handel ingår i Svenskt Näringsliv.

Följ Svensk Handel

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Svensk Handel

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye