Apollos nya kommunikationskoncept: Live a little!

”Live a little!” handlar om att uppmuntra folk att bejaka sina impulser, att med semesterluft under vingarna testa något nytt, vare sig det handlar om att stå upp på surfbrädan, lära sig en fras på grekiska, smaka på en annorlunda maträtt eller att testa att göra absolut ingenting. Helt enkelt att efter sina egna förutsättningar våga leva lite.
–Vi upplever att våra kunder i allt större utsträckning söker efter autentiska och äkta upplevelser. För Apollo har det alltid varit viktigt med den lokala närheten – något som haft stor vikt i utformningen av det nya kommunikationskonceptet. Vi har redan idag ett starkt utbud av upplevelseorienterade resor, hotell och utflykter och under 2019 kommer dessa att ta allt mer plats i vår kommunikation, säger Annica Smith, marknadschef på Apollo Sverige.
Apollo tar genom det nya kommunikationskonceptet ett steg bort från kritvita stränder, knallblått hav och perfekta familjer med ambitionen att skapa varma porträtt i genuina miljöer. Researrangören vill istället skapa igenkänning genom att lyfta riktiga och lite mer opolerade semestersituationer.
–Plötsligt vågar man testa något nytt för första gången - medans andra kanske testar att göra absolut ingenting för första gången. Kroppen är friare och sinnet likaså. Kanske är det så att det är vid dessa tillfällen, när vi kryper ur vår lilla zon av trygghet, som vi upplever den starkaste känslan av att faktiskt leva, säger Frida Siversen Ljung, copywriter på NORD DDB.
Det nya kommunikationskonceptet kommer att rullas ut den 31 december 2018 - med filmer, online och utomhus framtagna av NORD DDB. Produktionsbolag B-reel, regi och foto av Anders Hallberg.
Se filmerna här:
Tonåringen: https://youtu.be/WMleSoxfceE
Hemlis: https://youtu.be/GHAm1Te1XgE
Öka: https://youtu.be/n6AgC-mhgEU
Framme: https://youtu.be/HBBROPVKh74
Nyckelord
Kontakter
Clara LarssonPressansvarig
Tel:073-403 86 39clara.larsson@apollo.seBilder
Länkar
Om
Apollo är en av Nordens ledande researrangörer med uppåt 500 medarbetare och en miljon resenärer årligen. Med oss kan kunder resa till hela världen, oavsett om de vill åka på en avslappnande sol- och badsemester, ta en träningsvecka i värmen eller spendera en weekend i någon spännande storstad. Vi arrangerar charterresor, träningsresor, cityresor och kryssningar och erbjuder dessutom säker bokning av flyg och hotell separat om kunden föredrar att själv sätta ihop sin resa.
Apollo bildar tillsammans med flygbolaget Novair, specialistarrangörerna Golf Plaisir, Lime Travel och Xtravelsamt sportresorten Playitas, gruppen DER Touristik Nordic AB. Vi är sedan 2015 del av den privatägda tyska koncernen REWE med över 300 000 medarbetare. Apollo arbetar aktivt för hållbartresande och socialt ansvar och vi samarbetar med SOS Barnbyar, Ecpat, SOK (Sveriges Olympiska Kommitté). Apollo är Travelife-certifierade sedan 2015. www.apollo.se
Följ Apollo
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Apollo
Apollo Sports-hotellet Monte Feliz blir «Powered by Playitas»16.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Gran Canarias första och enda sporthotell blir nu ännu bättre med den välrenommerade kvalitetsstämpeln «Powered by Playitas».
Apollo och Jettime utökar samarbetet15.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Apollo och Jettime har precis ingått ett nytt avtal som gäller i två år, från april 2026 till april 2028. Avtalet omfattar både sommar- och vintertrafik och stärker samarbetet mellan de två företagen, så att ännu fler semesterresenärer kan njuta av direktflyg, skandinavisktalande kabinpersonal och service på deras nivå.
AI ska hjälpa Apollos kunder att snabbare hitta sin nästa drömresa11.12.2025 08:45:00 CET | Pressmeddelande
Inför vintersäsongen lanserar Apollo två AI-drivna bildprojekt som både höjer kvaliteten i de digitala kanalerna och gör webb och app mer tillgängliga för alla. Lösningarna, utvecklade tillsammans med CRMK, ger stora tidsbesparingar och en bättre kundupplevelse.
De 10 största resetrenderna för 20269.12.2025 08:15:00 CET | Pressmeddelande
2026 blir året då vi reser mer personligt, mer lekfullt och med lite mer mening. Här är de tio starkaste trenderna som experterna menar kommer att prägla reslusten nästa år.
Storsuccé för ny charterlinje från Växjö!2.12.2025 08:50:00 CET | Pressmeddelande
Apollo kan redan nu meddela att 25 % av resorna från Växjö till nyheten Preveza på det grekiska fastlandet för sommaren 2026 redan är sålda.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum



