Frida Boisen ny kolumnist i Aftonbladet
Frida Boisen har många tunga uppdrag bakom sig inom journalistiken, bland annat som chefredaktör för GT och ansvarig utgivare för Bonnier Magazines & Brands. Hon är också programledare för ”Lyxfällan” och ”Trolljägarna”.
Frida Boisen är dessutom en erfaren kolumnist – tidigare i Expressen – och det är i det formatet hon nu tar plats i Aftonbladet.
– Frida Boisen är en intressant skribent med energi och en förmåga att alltid väcka engagemang. Hon bottnar i både det vardagsnära och i stora framtidsfrågor som rör digitalisering och sociala medier. Det känns väldigt roligt att hon nu blir en av Aftonbladets starka röster, säger Lena K Samuelsson, publisher för Aftonbladet.
– Jag är så imponerad av chefredaktör Lena K Samuelsson och hela hennes ledarteam och fantastiska journalister som senaste året prisats som årets förnyare och hyllats globalt för sitt berättande, säger Frida Boisen.
Frida Boisens erfarenheter som kolumnist, publicist och journalist kommer att både bredda och fördjupa Aftonbladets erbjudande till läsarna.
– Rekryteringen av Frida Boisen är ett uttryck för hur viktigt vi tycker det är att nyhetsjournalistiken kompletteras av skribenter som sätter saker i sammanhang, som ställer svåra frågor och som förstärker tidningens identitet. Det ska bli väldigt roligt att samarbeta med Frida, säger Karin Schmidt Hellsing, redaktionschef för Aftonbladet.
Frida Boisen har bland annat utsetts till ”Årets branschpersonlighet 2017” under Stockholm Media Week och till ”Årets kvinnliga digitala influencer 2017” av techbolaget Concid.
– Som kolumnist i Aftonbladet kommer jag att berätta om våra barn, vår framtid och hur vi faktiskt kan förändra vår värld till det bättre. Det spänner från ämnen som jämställdhet till digitalisering. Vi lever i en enormt spännande tid av omställningar och möjligheter och jag längtar verkligen efter att få lära känna Aftonbladets läsare.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Karin Schmidt Hellsing, redaktionschef. Tel: 070-162 24 59. E-post: karin.schmidt.hellsing@aftonbladet.se.
Lena K Samuelsson, Publisher, Aftonbladet. Tel: 08-725 20 00. E-post: lenak.samuelsson@aftonbladet.se
Frida Boisen. Tel: 070-300 27 40. E-post: frida@fridaboisen.se.
Eric Rosén, Associate Editor, Aftonbladet. Tel: 070-474 22 51. E-post: eric.rosen@aftonbladet.se.
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder


Om
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Vend stärker ledningen – Yale Varty blir ny Chief Commercial Officer (CCO)15.10.2025 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Ett viktigt steg för att stärka Vends kommersiella ledarskap inför framtiden, enligt Christian Printzell Halvorsen, VD för Vend.
Vend appoints Carl Vult von Steyern as Director of Advertising3.9.2025 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Vend, the Nordic marketplace group behind Blocket (Sweden), Finn (Norway), Tori (Finland) and DBA (Denmark), is accelerating the transformation of its advertising business by appointing Carl Vult von Steyern as Director of Advertising Products & Operations.
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:05:00 CEST | Pressmeddelande
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
