Aftonbladet lanserar Family
Family vill vara en pålitlig vän till familjen, som med artiklar, krönikor, poddar, veckobrev, tv och chattar erbjuder Aftonbladets läsare en roligare och bättre vardag. Sajten presenteras av Trygg-Hansa och lanseras den 11 februari. Med en inkluderande och modern syn på familjelivet och en idé om hållbarhet sträcker Family ut sin hand till småbarnsföräldrar, bonusfamiljer, far- och morföräldrar och alla andra som kan vara en del av den samtida familjen.
– Det finns ett otroligt intresse för alla familjerelaterade frågor i dag men det finns för få kvalitativa alternativ att vända sig till med sina frågor, sin oro och sina glädjeämnen. Family svarar mot det här behovet och är en satsning som rimmar perfekt med Aftonbladets ambition om att göra livet lite lättare för våra läsare och användare, säger Lena K Samuelsson, publisher för Aftonbladet.
På Family finns en bred palett av ämnen och funktioner. En namngenerator som hjälper alla som har svårt att bestämma sig för vad deras barn ska heta, guider om hur man bäst hanterar föräldraförsäkringen och försäkringskassan, expertens tips om hur man pratar med barnen om internets mörka sidor och mattips till gravida. För att nämna något.
– Vi skapar en sajt där jag själv vill hänga, vilket är en dröm som projektledare. Min privata värld kretsar kring föräldraskapets alla faser och funderingar och att få ägna dagarna åt att räta ut dessa frågetecken gör mitt liv roligare och enklare – vilket jag hoppas det även ska betyda för läsarna. Jag är så oerhört glad att äntligen få lansera, säger Ylva Niklasson, projektledare för Aftonbladet Family.
– Vi vet att kontext och data är viktigt för våra annonsörer och med Family öppnar vi dörren till helt nya möjligheter att kommunicera med en en relevant målgrupp i tydlig kontext. Både på sajten och genom den data den genererar. Vi är väldigt glada över att Trygg-Hansa är med oss redan från starten och ser fram emot att utveckla affären ytterligare under 2019, säger Kamilla Edehorn, på Schibsted Brand Studio.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ylva Niklasson, projektledare, Aftonbladet. Tel: 0739-801 808 E-post: ylva.niklasson@aftonbladet.se
Lotta Tjulin Thörnqvist, Head of Creative Sales, Schibsted Brand Studio. Tel: 070-386 24 97. E-post: lotta.thornqvist@schibsted.com
Eric Rosén, Associate Editor. Tel: 070-474 22 51. E-post: eric.rosen@aftonbladet.se.
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder

Om
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Vend stärker ledningen – Yale Varty blir ny Chief Commercial Officer (CCO)15.10.2025 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Ett viktigt steg för att stärka Vends kommersiella ledarskap inför framtiden, enligt Christian Printzell Halvorsen, VD för Vend.
Vend appoints Carl Vult von Steyern as Director of Advertising3.9.2025 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Vend, the Nordic marketplace group behind Blocket (Sweden), Finn (Norway), Tori (Finland) and DBA (Denmark), is accelerating the transformation of its advertising business by appointing Carl Vult von Steyern as Director of Advertising Products & Operations.
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:05:00 CEST | Pressmeddelande
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
