Schibsted

Schibsted först i Norden med en AR-annonsprodukt

Dela
Nu lanserar Schibsted ett nytt format som tar annonsörer ännu närmre sin målgrupp. Genom att blanda den digitala och fysiska världen kan Augmented Reality (AR) skapa både ökat engagemang och stärkt betalningsvilja.
Jane Westermark, Product Manager SSI Ad Portfolio och Agnes Stenbom, trendanalytiker inom teknologi.
Jane Westermark, Product Manager SSI Ad Portfolio och Agnes Stenbom, trendanalytiker inom teknologi.

Som första medieaktör i Norden erbjuder nu Schibsted Sales & Inventory (SSI) en standardiserad AR-annonsprodukt. Produkten föddes ur en workshop med Schibsteds Experimentation & Technology Trends team som utforskade nya sätt att dela digitala budskap.

– Hur vi berättar historier är i ständig utveckling. Från tryckpressen till internet har tekniska innovationer gett oss nya metoder att dela budskap med varandra. Augmented Reality bör ses som ännu ett steg i denna evolution, säger Agnes Stenbom, trendanalytiker inom teknologi på Schibsted.

Arbetet med att ta fram en AR-annonsprodukt har letts av Jane Westermark, product manager på SSI Ad Portfolio. Enligt henne är AR-produkten ett resultat av en innovativ miljö där nya koncept testas löpande och alltid med kundens behov i centrum.

– Våra annonsörer söker ständigt nya sätt att nå ut i bruset. Med den här AR-annonsprodukten kan de testa ett globalt hyllat format genom en lokal annonsorganisation, säger Jane Westermark.

Marknadsanalytiker på Neuro-Insight har visat att AR genererar 45 procent högre uppmärksamhet än vanlig online browsing och e-handlaren Houzz rapporterar 11 gånger högre konvertering för varor sedda genom AR.

– AR skapar både engagemang och betalningsvilja genom att blanda den digitala och fysiska världen. Vi har stor tilltro till dess potential och utforskar nya sätt att beröra, engagera och skapa värde åt våra användare runt om i Schibsted. SSI:s lansering av denna AR-annonsprodukt är en milstolpe i denna process, säger Agnes Stenbom.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jane Westermark, Product Manager Ad Portfolio, Schibsted Sales & Inventory. Tel: 073-839 39 05. E-post: jane.westermark@schibsted.com.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Jane Westermark, Product Manager SSI Ad Portfolio och Agnes Stenbom, trendanalytiker inom teknologi.
Jane Westermark, Product Manager SSI Ad Portfolio och Agnes Stenbom, trendanalytiker inom teknologi.
Ladda ned bild
Beskrivning AR-annonsprodukt i korthet.
Beskrivning AR-annonsprodukt i korthet.
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Kungsbron 13
111 22 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Shaping the media of tomorrow. Today.

Schibsted Media kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande

Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye