Schibsted Brand Studio stärker upp med två helt nya tjänster

I höstas utsågs Schibsted Brand Studio till Brand Studio of the Year (<20 pers) på prestigefyllda Native Advertising Awards i Berlin. Dessutom åkte man hem från Tyskland med guld, silver och brons i de tre övriga kategorier som man nominerats i.
Och nu växlar Schibsted Brand Studio upp ytterligare.
För att möta den växande efterfrågan och vässa sitt erbjudande än mer tillsätts nu två helt nya tjänster.
Karin Schmidt, som det senaste året varit tillförordnad chef för studion, får en ny roll som Head of Business Development när Josefine Kvarnström nu återvänder från föräldraledighet.
I sin roll ska Karin Schmidt fokusera på att dels utveckla den befintliga affären, dels skapa möjligheter till nya produkter och intäktsområden för studion. Karin har varit många år i Schibsted och Schibsted Sales & Inventory (SSI) med roller inom affärsutveckling och projektledning.
Tobias Waldefeldt Lindner återvänder till Schibsted och SSI i rollen som Head of Creative Editorial, med fokus på kreativa koncept och innehållsmarknadsföring som skapar effekt och värde för såväl Schibsteds användare som annonsörerna.
Tobias Waldefeldt Lindner har jobbat som nöjeschef på Aftonbladet och var tidigare redaktionschef på Schibsted Brand Studio, innan han under det senaste året var med och startade contentbyrån We Are Stories.
– Med Karin och Tobias på plats tar vi ytterligare ett kliv när det gäller vår affärsutveckling. Dagens innehållsmarknadsföring ställer höga krav gällande såväl produktutveckling och teknik som kreativ höjd och genomförande. De här två nya tjänsterna kommer, tillsammans med hela det fantastiska teamet i Schibsted Brand Studio, att göra oss ännu spetsigare i vårt erbjudande mot marknaden, säger Josefine Kvarnström, Director Schibsted Brand Studio & Insight.
Tillväxten för native och innehållsannonsering har varit stark de senaste åren, och Schibsted Brand Studio har under den senaste treårsperioden vuxit snabbare än marknaden. I dag arbetar Schibsted Brand Studio med native och innehållsmarknadsföring på alla Schibsted-ägda plattformar, inklusive sociala medier.
– Det finns stor potential i den kreativa affären, både inom ramen för de befintliga produkter och erbjudande vi jobbar med i Brand Studio idag men även nya spännande områden och lösningar som jag ser fram emot att jobba vidare med framöver. Det ska bli superkul att fortsätta att jobba med alla fantastiska kollegor och att tillsammans ta Brand Studio till nästa nivå, säger Karin Schmidt.
– Det här är en drömtjänst. Jag ser verkligen fram emot att återvända till SSI och Schibsted Brand Studio. Kraften hos alla de varumärken vi får möjlighet att jobba med, i kombination med alla grymma och drivna kollegor i huset, gör mig sjukt peppad på mitt nya uppdrag. Att skapa kreativa lösningar som gynnar såväl användarna på Schibsteds sajter som våra annonsörer är något jag verkligen brinner för, säger Tobias Waldefeldt Lindner.
Tobias tillträder sin nya roll i början av mars och Karin tillträder 1 april.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Josefine Kvarnström, Director Schibsted Brand Studio & Insight. Tel: 0739-997856. E-post: josefine.kvarnstrom@schibsted.com
Nyckelord
Kontakter
Johan LindbladhKommunikationschef
Tel:070-820 44 05johan.lindbladh@schibsted.comBilder

Om
Shaping the media of tomorrow. Today.
Schibsted Media kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Vend stärker ledningen – Yale Varty blir ny Chief Commercial Officer (CCO)15.10.2025 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Ett viktigt steg för att stärka Vends kommersiella ledarskap inför framtiden, enligt Christian Printzell Halvorsen, VD för Vend.
Vend appoints Carl Vult von Steyern as Director of Advertising3.9.2025 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Vend, the Nordic marketplace group behind Blocket (Sweden), Finn (Norway), Tori (Finland) and DBA (Denmark), is accelerating the transformation of its advertising business by appointing Carl Vult von Steyern as Director of Advertising Products & Operations.
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:05:00 CEST | Pressmeddelande
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
