Josefin Lundh återvänder till Aftonbladet: ”Som att komma hem”

Josefin Lundh har de senaste åren arbetat med en lång rad uppgifter på Expressen och Omni men återvänder nu till Aftonbladet, där hon en gång började sin karriär som onlineredaktör.
– Jag jobbade på Aftonbladet första gången när jag var 16 år, så det är verkligen som att komma hem. Det känns väldigt spännande att få att jobba med att öka engagemanget hos Aftonbladet, där publiken redan är så stor, säger Josefin Lundh.
Josefin Lundh kommer tillhöra Strategi & Audience Engagement-avdelningen och arbeta i gränslandet mellan analys, marknad och redaktion för att vi bättre förstå Aftonbladets användare, vad olika målgrupper tycker om tidningen, vilka engagemangs-KPI:er medarbetarna ska jobba mot och hur användarna ska flyttas upp i den så kallade användartrappan.
– Det känns jättekul att kunna locka tillbaka Josefin. Hon har under sina år utanför Aftonbladet-huset skaffat sig många spännande insikter och erfarenheter som kan hjälpa oss att ta nästa steg. Det är oerhört värdefullt att ha tvärfunktionella personer som både förstår datan och insikten men också journalistiken, det får vi verkligen i Josefin! säger Niclas Bergström.
På redaktionen kommer Josefin Lundh att bidra med både ett långsiktigt perspektiv och snabba analyser av hur Aftonbladet kan leverera på just de områden som för ögonblicket väcker mest engagemang hos användarna.
– Josefin blir en viktig kraft som tillsammans med nyhetscheferna kommer att göra att vi kommer ännu närmare användarna och förstår deras behov bättre, säger Michael Poromaa, redaktionschef på Aftonbladet.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Niclas Bergström, strategichef på Aftonbladet. Tel: 070-774 46 33. E-post: niclas.bergstrom@aftonbladet.se
Josefin Lundh, Engagement Manager på Aftonbladet. Tel: 070-162 26 35. E-post: josefin.lundh@aftonbladet.se
Eric Rosén, biträdande redaktör Aftonbladet. Tel: 070-474 22 51. E-post: eric.rosen@aftonbladet.se
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder

Om
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Daniel Frykholm blir ny VP, Head of Group Communication i Schibsted ASA26.9.2023 13:58:06 CEST | Pressmeddelande
Daniel är en erfaren kommunikationschef med bred branscherfarenhet och kommer att leda det centrala gruppkommunikationsteamet med fokus på att främja Schibsteds företagsagenda gentemot både externa och interna intressenter.
SvD lanserar kompakt nyhetstjänst för unga och nyfikna20.9.2023 07:00:00 CEST | Pressmeddelande
Svenska Dagbladet lanserar idag en ny kompakt och kurerad nyhetstjänst riktad till en ung och nyfiken målgrupp. Med SvD Kompakt vill Svenska Dagbladet nå alla de som inte hänger på traditionella nyhetssajter, men som ändå vill ha koll och guidning genom nyhetsflödet. De som vill läsa mindre – men veta mer.
Markus Ahlberg blir ny Chief Sustainability Officer på Schibsted18.9.2023 09:55:06 CEST | Pressmeddelande
Markus Ahlberg, tidigare Head of Sustainable Business Development, byter roll med Britt Nilsen, Schibsteds tidigare Head of Sustainability, och kliver in i rollen som Chief Sustainability Officer.
Schibsted Reach ger annonsörer nya insikter i annonsinvesteringen13.9.2023 07:00:00 CEST | Pressmeddelande
I dag lanseras Schibsted Reach för Schibsteds externa kunder – en ny unik metod som estimerar hur många personer som nåtts av en annonskampanj. ”Genom att vi kan mäta antal personer som en annons har nått ut till ger vi våra kunder en ny och viktig insikt i deras annonsinvestering", säger Yuwei Zhang, projektledare för Schibsted Reach.
Schibsted och EsterCare i samarbete – ska göra arbetsplatsen mer jämställd7.9.2023 07:00:00 CEST | Pressmeddelande
Schibsted inleder i höst ett pilotprojekt tillsammans med det digitala vårdbolaget EsterCare för att skapa mer jämställda förutsättningar mellan kvinnor och män i arbetslivet. Kvinnliga medarbetare erbjuds en årlig hälsoscreening – och vid behov möte med specialistläkare – för att fånga upp och behandla symptom och besvär som bara drabbar kvinnor. Målet är att minska både onödigt lidande och sjukfrånvaro.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum