Emmelie Renlund ny regionsekreterare och Dennis Rydberg ny tf. ekonomiansvarig för Byggnads Stockholm-Gotland

Styrelsen för Byggnads Stockholm-Gotland har utsett Emmelie Renlund till ny regionsekreterare och Dennis Rydberg till ny tf. ekonomiansvarig i Byggnads Stockholm-Gotland. Fredrik Sirberg som regionsekreterare och Jonte Söderström som ekonomiansvarig tar time out och lämnar därmed ledningen och styrelsen för Byggnads Stockholm-Gotland.

Emmelie Renlund har en lång och omfattande karriär från byggbranschen. Hon kommer senast från arbetet med MB-verksamheten för Byggnads Stockholm-Gotland och därförinnan var hon ordförande för Unga Byggare centrala ungdomskommitté. Emmelie Renlund är 30 år gammal och är utbildad snickare.

Dennis Rydberg valdes så sent som 27 augusti till avtalssekreterare för Byggnads Stockholm-Gotland. Fram till dess att en permanent ekonomiansvarig finns på plats ansvarar Dennys Rydberg för frågorna.

Emmelie Renlund och Dennis Rydberg tillträder sina uppdrag den 8 oktober.

Rättelse:
I förra versionen av detta pressmeddelande stod det att Fredrik Sirberg och Jonte Söderström tagit time out och lämnat Byggnads Stockholm-Gotland. Rätt är att Fredrik Sirberg och Jonte Söderström tagit time out och lämnat ledningen och styrelsen för Byggnads Stockholm-Gotland och inget annat.

Byggnads Stockholm-Gotland är det trygga fackförbundet för byggnadsarbetare och byggnadslärlingar. Vi är cirka 16 000 stolta yrkesarbetare som jobbar inom ett trettiotal olika yrkesgrupper i allt från stora internationella företag till små familjeföretag.

291 tips om misstänkt brottslighet inom bygg under 202319.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Arbetslivskriminalitet är ett utbrett problem i Sverige och byggsektorn bedöms vara en av de branscher som är mest utsatta. De tips om misstänkt brottslighet som lämnas till Fair Play Bygg rör bland annat skattebrott, penningtvätt och människoexploatering. Den 19 mars lanseras Fair Play Byggs årsrapport 2023 med statistik och förslag på åtgärder för att bekämpa brottsligheten i byggbranschen.