Sveriges populäraste blomma är tillbaka

När julen är överstökad och ett nytt år är här kommer äntligen tulpanerna tillbaka på riktigt. Interflora har laddat upp med flera ljuvliga tulpanbuketter som ger hopp om våren och ljusare tider.
Tulpanen är svenskarnas favoritblomma – inget annat land i världen köper så mycket tulpaner per person som vi gör i Sverige. Under tulpansäsongen, som varar mellan januari och april, säljs runt 75 000 tulpanbuketter på interflora.se. Det finns över 6000 olika sorter och många olika färger.
-Tulpanens popularitet i Sverige beror säkert på dess mångfald av sorter och färger. Det finns minst en tulpan för varje smak. De är också kopplade till vår och ljus och är dessutom otroligt vackra att titta på, säger Emma Svensk, produktansvarig på Interflora.
Årets tulpanbuketter på interflora.se finns i flera olika varianter och färger. I flera av buketterna blandas tulpanerna upp med andra underbara vårblommor, såsom ranunkler, vaxblomma och anemoner.
Den 15 januari firar vi Tulpanens Dag, och hur firar du detta bättre än med en bukett frasande tulpaner till dig själv eller genom att skicka en bukett till någon du tycker om?
Nyckelord
Kontakter
Sofia KaareSocial media & Content specialist - Sociala medier och PR
Tel:08-634 44 18sofia.kaare@interflora.seBilder





Om
Om Interflora AB
Interflora i Sverige grundades 1923 av sex blomsterhandlare. Kärnverksamheten består idag av försäljning av Blommogram och gåvor via interflora.se. Interflora AB är marknadsledande i Sverige inom blomsterbud och Blommogram som säljs och utförs av cirka 550 anslutna butiker av vilka drygt 130 är Interflora-profilerade. Företaget driver även Chokladogram och Skicka Presenter. Kontoret finns i Alvik i Stockholm och där arbetar cirka 50 anställda.
Läs mer på www.interflora.se
Följ Interflora
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Interflora
Interfloras vd Nina Lindvall lämnar efter åtta år av tillväxt och utveckling6.3.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Efter åtta framgångsrika och händelserika år lämnar Nina Lindvall sin roll som vd för Interflora. Under hennes ledarskap har bolaget mer än fördubblat sin omsättning med förbättrad lönsamhet, genomgått en omfattande digital utveckling och blivit en del av MyFlower Group genom en försäljning i maj 2023. Hennes sista dag är den 31 mars 2025.
Mattias Haraldsson ny CFO för Interflora6.10.2023 07:30:00 CEST | Pressmeddelande
Interflora har rekryterat Mattias Haraldsson som ny CFO för Interflora Sverige. Mattias har en lång och gedigen e-handels- och kommersiell kompetens på ledningsnivå från en rad olika branscher, senast som CFO på Fyndiq.
Ann Wåhlström designar Interfloras jubileumsvas27.4.2023 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Inför Interfloras 100-årsfirande har glaskonstnären Ann Wåhlström fått i uppdrag att ta fram en jubileumsvas i två storlekar. Vasen, som fått namnet Tidevarv, släpps i begränsad upplaga och är tillverkad på Reijmyre glasbruk.
Sveriges största blomsterförmedlare Interflora fyller 100 år20.4.2023 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
I år fyller Interflora, ett av Sverige mest välkända varumärken, 100 år. I dag är det ett framgångsrikt och växande företag som siktar framåt med en tydlig hållbarhetsagenda, ett bredare tjänsteutbud och en stark kedjeverksamhet.
Interflora donerar skulpturgrupp till Stockholm stad8.3.2023 07:30:00 CET | Pressmeddelande
På internationella kvinnodagen invigs ett nytt offentligt verk intill Observatorielunden i Stockholm. Skulpturgruppen Venus och Flora, som tillsammans bildar Venuspassagen, är skapad av konstnären Åsa Jungnelius och är en gåva från Interflora AB till Stockholms stad.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum