Interflora låter besökarna binda blomsterkransar med miljöcertifierade blommor på Way Out West

Den 10-12 augusti 2017 går Way Out West – en festival med hållbarhet i fokus, av stapeln i Slottsskogen, Göteborg. Det är första gången Interflora är med som sponsor och visar då upp det nya miljöcertifierade konceptet Fång by Interflora, som nu finns i utvalda butiker.
Festivalbesökarna kommer få skapa sin egen FlowerPowerEffect genom att binda vackra, personligt komponerade blomsterkransar.
- Det känns passande att visa upp Fång by Interflora på Way Out West eftersom det är en väldigt miljömedveten festival. I vår monter kan besökarna binda sina egna blomsterkransar eller ta hjälp av våra florister på plats, säger Alexandra Wahlqvist, Marknadschef på Interflora AB.
I utvalda Interflora-butiker runt om i Sverige finns nu Fång by Interflora med MPS-certifierade snittblommor att köpa i buntar.
- Vi är jätteglada över att Interflora vill vara en del av Way Out West och det nya konceptet passar perfekt in i den profil vi vill ha. Årets festival kommer bli den grönaste någonsin, säger Patrick Fredriksson, grundare av Luger.
Nyckelord
Kontakter
Sofia KaareSocial media & Content specialist - Sociala medier och PR
Tel:08-634 44 18sofia.kaare@interflora.seBilder




Dokument
Om
Om Interflora AB
Interflora i Sverige grundades 1923 av sex blomsterhandlare. Kärnverksamheten består idag av försäljning av Blommogram och gåvor via interflora.se. Interflora AB är marknadsledande i Sverige inom blomsterbud och Blommogram som säljs och utförs av cirka 550 anslutna butiker av vilka drygt 130 är Interflora-profilerade. Företaget driver även Chokladogram och Skicka Presenter. Kontoret finns i Alvik i Stockholm och där arbetar cirka 50 anställda.
Läs mer på www.interflora.se
Följ Interflora
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Interflora
Interfloras vd Nina Lindvall lämnar efter åtta år av tillväxt och utveckling6.3.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Efter åtta framgångsrika och händelserika år lämnar Nina Lindvall sin roll som vd för Interflora. Under hennes ledarskap har bolaget mer än fördubblat sin omsättning med förbättrad lönsamhet, genomgått en omfattande digital utveckling och blivit en del av MyFlower Group genom en försäljning i maj 2023. Hennes sista dag är den 31 mars 2025.
Mattias Haraldsson ny CFO för Interflora6.10.2023 07:30:00 CEST | Pressmeddelande
Interflora har rekryterat Mattias Haraldsson som ny CFO för Interflora Sverige. Mattias har en lång och gedigen e-handels- och kommersiell kompetens på ledningsnivå från en rad olika branscher, senast som CFO på Fyndiq.
Ann Wåhlström designar Interfloras jubileumsvas27.4.2023 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Inför Interfloras 100-årsfirande har glaskonstnären Ann Wåhlström fått i uppdrag att ta fram en jubileumsvas i två storlekar. Vasen, som fått namnet Tidevarv, släpps i begränsad upplaga och är tillverkad på Reijmyre glasbruk.
Sveriges största blomsterförmedlare Interflora fyller 100 år20.4.2023 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
I år fyller Interflora, ett av Sverige mest välkända varumärken, 100 år. I dag är det ett framgångsrikt och växande företag som siktar framåt med en tydlig hållbarhetsagenda, ett bredare tjänsteutbud och en stark kedjeverksamhet.
Interflora donerar skulpturgrupp till Stockholm stad8.3.2023 07:30:00 CET | Pressmeddelande
På internationella kvinnodagen invigs ett nytt offentligt verk intill Observatorielunden i Stockholm. Skulpturgruppen Venus och Flora, som tillsammans bildar Venuspassagen, är skapad av konstnären Åsa Jungnelius och är en gåva från Interflora AB till Stockholms stad.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
