Schibsted

Schibsted investerar i Pej - ska vidga erbjudandet till fler betalningsställen

Dela
Den populära beställnings- och självservicetjänsten Pej har vuxit kraftigt under senare tid. Nu stänger bolaget ytterligare en runda, med Schibsted som huvudinvesterare, för att kunna utveckla vidare och erbjuda fler kunder möjligheten till en sömlös, digital beställning och betalning genom mobil eller självbetjäningskiosk. Totalt har bolaget tagit in 26 MSEK under året. Bland annat har några av Sveriges största arenor och nöjesfält knutit sig Pejs lösning.
Grundarna av Pej
Grundarna av Pej

I dagsläget riktar sig Pej till restauranger, arenor och servicehandeln, men samma teknologi kommer kunna användas inom andra områden där behovet av smidiga transaktioner finns, som t ex inom retail och vid biljettförsäljning. I korthet handlar det om att digitalisera köp i fysiska miljöer för att minska kö- och väntetid och samtidigt öka tillgängligheten.

- Vi ser att intresset och kraven på självservice ökar hos slutkonsumenter. Pej bygger på en plattform som gör det möjligt för både stora som små företag att enkelt erbjuda detta till sina kunder. Vårt styrka ligger i att kunna anpassa lösningen efter specifika kundbeteenden, som ofta skiljer sig åt från ställe till ställe, säger Victor Sandberg, medgrundare och vd, Pej

- Vi är övertygade om att Schibsted kommer kunna bidra till Pejs tillväxt genom en rad synergier, inte minst eftersom Pej riktar sig både till slutkonsumenter och försäljare så blir våra marknadsföringskanaler särskilt attraktiva. Även samarbeten med andra av våra bolag kommer bli aktuellt, säger Kajsa Gatenbeck, investment manager, Schibsted.

- Vi ser stora möjligheter med att använda Schibsteds olika marknadskanaler och samarbete med deras bolag för att skapa ett så attraktivt erbjudande som möjligt mot marknaden. Det handlar lika mycket om att leverera bra system som att kunna nå slutkonsumenten på ett effektivt sätt, säger Victor Sandberg, medgrundare och vd, Pej

Pejs affärsmodell bygger på en fast och en rörlig del där priset sätts i relation till hur stor del av plattformens funktionalitet som implementeras och hur mycket den används och riktar sig till både större och mindre bolag.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Victor Sandberg, Medgrundare och vd
+46 (0)73-031 02 40 eller victor@pej.se

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Grundarna av Pej
Grundarna av Pej
Ladda ned bild
Kajsa Gatenbeck
Kajsa Gatenbeck
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Rethinking things since 1839

Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande

Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye