Schibsted Brand Studio prisas internationellt för kreativa annonslösningar

På den årliga galan Native Advertising Awards i tisdags var det åter dags för Schibsted Brand Studio att fånga en guldmedalj i konkurrens med internationella bidrag. Den här gången i kategorin ”Best use of Youtube”.
Det vinnande konceptet var ett skräddarsytt avsnitt av det hyllade formatet ”Uppdrag: Mat” för Kavlis varumärke ”Johnny’s”. I avsnittet ger sig programledaren och Aftonbladet-medarbetaren, tillika Youtube-profilen, Mauri Hermundsson ut på en resa genom Sverige – med målet att hitta landets godaste hamburgare.
”Johnny’s” tre helt nya majonnässorter presenterade formatet och integrerades i programmet.
– Att vinna priser är inte det som driver mig, men det känns alltid kul att få ett kvitto på att man inte gjort bort sig fullständigt. Dessutom är det kul att få det tillsammans med en kund som vågar ge kreativ frihet, säger Mauri Hermundsson, Creative Video Specialist på Aftonbladet.
Det prisvinnande avsnittet – som drevs helt organiskt – krossade sitt trafikmål med över 800 procent och genererade på kort tid över 12 000 likes och 1 200 kommentarer.
– Nyckeln är att skapa integreringar som gör att innehållet inte blir lidande. Då blir vi, kunderna och tittarna som allra nöjdast, säger Mauri Hermundsson.
Tidigare i höst kommunicerade Schibsted en storsatsning på annonsorganisationen där namnet Schibsted Marketing Services markerar en ny strategisk inriktning, med ambitionen att ytterligare stärka dagens position som premiumleverantör av annonslösningar.
För Schibsted Brand Studio är vinsten ett kvitto på att strategin – att ständigt bredda sitt erbjudande kring skräddarsydda kreativa lösningar – fungerar.
– I takt med kundernas växande och allt mer komplexa kommunikationsbehov har vi valt att utöka vårt erbjudande för att alltid kunna leverera en engagerande lösning som skapar effekt. Vårt projekt med Kavli är ett bevis för hur en modig kund tillsammans med Schibsteds kreativa hub kan skapa magi, säger Josefine Kvarnström, Head of Tailor Made Solution & Director of Schibsted Brand Studio.
Förutom guldmedaljen vann Schibsted Brand Studio även brons i kategorin ”Best Research Project” för sitt omfattande projekt ”Schibsted Native Video Study”. I studien, som genomfördes i samarbete med Inizio och en rad annonsörer, dokumenterades effekten av olika former av native video på Schibsteds plattformar.
– Genom att ständigt koppla samman data och insikter med vårt kreativa arbete, kan vi fortsätta att säkerställa att vi varje dag gör det vi brinner för. Nämligen skapa engagerande och relevant innehåll som genererar effekt, säger Josefine Kvarnström.
Projektteam:
Creative Specialist, Schibsted Brand Studio: Isabelle Redving
Creative Editor, Schibsted Brand Studio: Lukas Nilsson
Client Manager, Schibsted: Paulinne Gustafsson
Mediabyrå: IPG Mediabrands / IUM
Kund: Kavli, "Johnny's"
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Josefine Kvarnström, Head of Tailor Made Solution & Director of Schibsted Brand Studio. Telefon: 073-999 78 56. E-post: josefine.kvarnstrom@schibsted.com.
Isabelle Redving, Creative Specialist, Schibsted Brand Studio. Telefon: 070-162 23 01. E-post: isabelle.redving@schibsted.com.
Nyckelord
Kontakter
Johan LindbladhKommunikationschef
Tel:070-820 44 05johan.lindbladh@schibsted.comBilder

Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Vend stärker ledningen – Yale Varty blir ny Chief Commercial Officer (CCO)15.10.2025 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Ett viktigt steg för att stärka Vends kommersiella ledarskap inför framtiden, enligt Christian Printzell Halvorsen, VD för Vend.
Vend appoints Carl Vult von Steyern as Director of Advertising3.9.2025 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Vend, the Nordic marketplace group behind Blocket (Sweden), Finn (Norway), Tori (Finland) and DBA (Denmark), is accelerating the transformation of its advertising business by appointing Carl Vult von Steyern as Director of Advertising Products & Operations.
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:05:00 CEST | Pressmeddelande
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
