Ted Kudinoff ska leda Plus och Consumer Business

Ted Kudinoff är redan Plus-chef och tillförordnad chef för Consumer Business. Nu permanentas han i rollen som ansvarig för Plus och Consumer Business som helhet. Funktionerna har tidigare varit två olika roller – men nu utökas chefsrollen för Plus och omfattar hela consumer business för Aftonbladet.
– Det känns fantastiskt spännande och kul. Jag trivs otroligt bra och har jobbat med Plus i snart sex år. Vi är ett väldigt bra gäng på Plus och Viktklubb. Plus är störst i Sverige bland mediernas digitala prenumerationstjänster. Vi ser att användarintäkterna växer stadigt och satsar nu på att öka intäkterna rejält de kommande åren. Det är extra viktigt när mediebranschen utmanas i grunden. Vi måste ligga i framkant och hitta nya spännande saker som våra användare är beredda att betala för digitalt, säger Ted Kudinoff.
Ted Kudinoff är 44 år, född och uppvuxen på Åland, där han också arbetat för Ålandstidningen. Han kom till Aftonbladet 2005, först som sportreporter men senare som nyhetsreporter. Han har varit en del av samhällsredaktionen, Resa-redaktionen, och Stockholms-redaktionen. Dessutom var Kudinoff nyhetschef på Aftonbladets gratistidningssatsning Punkt SE. Efter ett uppdrag som mobilredaktör på breaking news blev han redaktionell Pluschef 2013. Fem år senare, 2018 fick han helhetsansvaret för Plus. Och när rollen nu växer och omfattar hela Aftonbladets consumer business är det i en tid då användarintäkterna ökar.
– När den prenumererade journalistiken blir en allt viktigare del av Aftonbladets affär måste vi få en ännu närmare koppling mellan consumer business som helhet och redaktion. I det arbetet är Ted Kudinoff helt rätt person, han kombinerar det kommersiella affärstänket med genuin journalistisk kompetens, säger Aftonbladets publisher Lena K Samuelsson.
Ted Kudinoff blir i och med sitt nya ansvarsområde också en del av Aftonbladets ledningsgrupp och Schibsteds ledningsgrupp för Consumer Business.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ted Kudinoff, chef för Plus och Consumer Business, Aftonbladet. Tel: 070-545 23 64. E-post: ted.kudinoff@aftonbladet.se.
Eric Rosén, biträdande redaktör, Aftonbladet. Tel: 070-474 22 51. E-post:eric.rosen@aftonbladet.se
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder

Om
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Vend stärker ledningen – Yale Varty blir ny Chief Commercial Officer (CCO)15.10.2025 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Ett viktigt steg för att stärka Vends kommersiella ledarskap inför framtiden, enligt Christian Printzell Halvorsen, VD för Vend.
Vend appoints Carl Vult von Steyern as Director of Advertising3.9.2025 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Vend, the Nordic marketplace group behind Blocket (Sweden), Finn (Norway), Tori (Finland) and DBA (Denmark), is accelerating the transformation of its advertising business by appointing Carl Vult von Steyern as Director of Advertising Products & Operations.
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:05:00 CEST | Pressmeddelande
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
