Vings nya sommarkampanj fokuserar på de små detaljerna

Kampanjen är årets största marknadsaktivitet och pågår från december till mars med fokus på sommarresor. Det är under jul många svenskar har tid att prata ihop sig i familjen om vart man vill resa under det kommande året, det är även den period som de bästa och mest populära rummen på Vings egna hotell bokas upp.
– I mer än 60 år har vi genom kundinsikter utvecklat egna hotellkoncept med stor omsorg om detaljer som nordiska gäster efterfrågar. Det är allt från perfekt kyld juice, roliga aktiviteter för barn, sköna kuddar, smarta krokar på hotellrummet, vegetarisk à la cartemeny till SATS-träning – dvs. de små detaljerna som lyfter upplevelsen till nya höjder, som vi nu valt att för första gången visa upp i en större kampanj och som vi hoppas lockar både nya och gamla kunder, säger Claes Pellvik, marknadschef Ving.
– Att bara visa upp alla detaljer blir inte så dramaturgiskt intressant, säger Jessica Morales, projektledare Åkestam Holst. Så vi hittade ett sätta att ställa detaljerna mot någonting annat för att skapa kontraster. Som åskådare möts vi av en storslagen händelse/bild i förgrunden, men vårt egentliga fokus handlar förstås om den noga genomtänkta detaljen i bakgrunden.
Vings medarbetare i filmerna
Fyra tv-filmer samt åtta kortfilmer till sociala medier har producerats under fyra intensiva dagar på Gran Canaria, även stillbilder. Modeller är bland annat Vings egen utlandspersonal, som är de som möter gästerna på plats. Åkestam Holst står bakom den överordnade kampanjidén, skisser och tv-filmer samt utomhuskampanjen. Vings egna inhouseteam står bakom stillbilder, SoMe-material samt print, digitala annonser och webb i nära samarbete med reklambyrån.
–Vi är otroligt nöjda över att vi så snabbt hittat ett smidigt, effektivt och roligt sätt att jobba ihop med Claes och hans kollegor på inhouse. Högt i tak, tydligt definierade ansvar och mandat och ett flexibelt och prestigelöst samarbete där vi nyttjar varandras kompetenser till fullo, fortsätter Jessica Morales.
I filmerna lyfts förutom de egna hotellen, familjekoncepten Sunwing och O.B.C. by Sunwing och vuxenkonceptet Sunprime, även citydestinationer tillsammans med bra priserbjudanden.
TV-filmer:
Sunwing: Familjer
Sunprime: Vuxna
Kampanjen kommer gå i TV, online, sociala medier, digitalt, OOH, DOOH och i print, samt i Vings egna kanaler.
De nya filmerna har spelats in i formaten 15 och 30 sekunder och ska visas i TV4-gruppens kanaler med start i jul och nyårshelgen. Kampanjen kommer även omfatta våra resor med reguljärflyg och hotell.
– Vi har en perfekt mix av analoga och digitala kanaler som alla ska samverka till att driva trafik till Ving.se som är vår huvudkanal för all kommunikation. Även vad gäller mediaplaneringen så är det ett samarbete mellan vår mediebyrå Vizeum och vårt inhouseteam, avslutar Claes Pellvik.
Arbetsgrupp Åkestam Holst:
Linus Bronge (AD)
Oskar Pernefeldt (AD)
Filip Laurent (Copy)
Johan Landin (AD)
Anna Svensson (Produktionsledare)
Leila Widgren (Byråproducent)
Stina Hansson (Strateg)
Jessica Morales (Projektledare)
Produktionsbolag: New-Land
Regissör: Tore Frandsen
Ving: Inhouseavdelningen
För ytterligare information, kontakta:
Claes Pellvik, marknadschef Ving, telefon 0709-513032, claes.pellvik@ving.se
Bilder
Om
Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), som med en marknadsandel på 31 procent är Nordens ledande semesterföretag. Ving etablerades 1956 och har lång erfarenhet av att erbjuda svenska semesterfirare såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg samt kryssningar. I NLTG ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie. Ving ägs av Petter Stordalens Strawberry Group, Altor Funds och TDR Capital.
Följ Ving AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Ving AB
Ving lanserar ny nordisk reklamkampanj: ”Semester du inte vill hem från”23.12.2025 07:30:00 CET | Pressmeddelande
På juldagen går startskottet för Vings nya reklamkoncept som ska framkalla den känsla vi alla känner igen: när man inte vill åka hem från semestern. Med igenkänning och humor, kryddat med semesterscener ska tre nya reklamfilmer – tillsammans med kreativt innehåll i digitala och sociala kanaler – skapa uppmärksamhet och få semestersugna svenskar att boka resor. Bakom det nya kampanjmanéret står svenska Perfect Fools och danska Robert/Boisen & Like-Minded i samarbete med Vings Inhouseavdelning.
Ving först ut att lansera direktcharter till Vlora i Albanien till sommaren18.12.2025 09:26:53 CET | Pressmeddelande
När portarna till en helt ny internationell flygplats i Albanien öppnas i vår, med Vlora Airport, blir Ving blir först ut i Norden att lansera direktcharter till den södra kusten av landet. Senast Ving erbjöd Albanien var till resmålet Saranda, men då med en längre transfer från grekiska Korfu. Nu erbjuds avgångar med det egna flygbolaget Sunclass Airlines direkt till Vlora med start den 3 juni och ett utökat program med fyra olika resmål.
Ving lanserar direktflyg till Krabi från Arlanda nästa vinter12.12.2025 09:35:26 CET | Pressmeddelande
Ving gör det nu enklare för svenska resenärer att uppleva Thailands mest älskade resmål. Inför vintersäsongen 2026/2027 startar Ving direktflyg från Stockholm Arlanda till Krabi med det egna flygbolaget Sunclass Airlines moderna Airbus A330-900neo. Destinationen finns sedan länge i Vings program, men senast direktflyg erbjöds var för närmare 20 år sedan.
Ving utökar chartern från Luleå med attraktiva sommaravgångar till Rhodos9.12.2025 10:07:58 CET | Pressmeddelande
Mitt under högsäsongen kan norrbottningarna glädjas åt ytterligare en charterdestination från Luleå Airport när Ving lanserar Rhodos som en nyhet. Första flyget lyfter den 24 juni och därefter erbjuds avgångar fram till och med den 19 augusti. För resenärer i Norrbotten innebär satsningen smidiga resor till en av Medelhavets mest uppskattade öar – utan mellanlandning. Satsningen kompletterar sommarens övriga destinationer; Mallorca, Cypern och Kreta.
Reseboom under Black Week2.12.2025 13:00:00 CET | Pressmeddelande
Det är inte bara inredning, kläder och elektronik som skapar köplust bland svenskarna under Black Week. I år passade extra många på att unna sig en resa till varmare breddgrader, där sommarresorna var extra hett villebråd. Under Black Week såg Sveriges största resebolag Ving en ökning med hela 40 procent på sålda sommarresor jämfört med samma tid i fjol. Black Week följer därmed det starka bokningsmönster som resebolaget sett under hela hösten.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum

