Mikael var först till The No Show Room – vann ny Volkswagen Passat Alltrack

Den 2 januari drog Volkswagen som en del av sin årliga kampanj tillsammans med längdlandslaget igång jakten på The No Show Room, Sveriges mest otillgängliga showroom. Inuti fanns en ny Passat Alltrack att hämta för den som hittade dit först.
För att delta i jakten behövde man hitta showroomets koordinater, genom att lösa ledtrådar till sex koder som släppts under januari. Den sista koden släpptes i torsdags kl. 10.00 men redan klockan 8.00 var över 50 bilar på plats och några hade tältat och andra sovit i bilen sedan kvällen innan.
Förväntningarna överträffades
Den som körde segrande från showroomet var Mikael som inte bara var först att lösa ledstrådarna till alla koder utan också först att hitta platsen. Intresset har överträffat alla förväntningar – inte mindre än 13 000 deltagare registrerades i tävlingen.
– Jag har varit med från start i jakten! Det har varit väldigt kul och det har varit svårt att tänka på annat! Jag har åkt en sväng varje dag och letat efter potentiella platser och i onsdagskväll hittade jag showroomet. Det har varit väldigt bra stämning utanför men man var väldigt nervös varje gång någon gick fram och försökte öppna låset. Det var riktigt härligt att få upp dörren och köra därifrån i bilen, säger Mikael Bolsöy från Gällivare.
Kluriga ledtrådar
Ledtrådarna till koderna som kunde låsa upp koordinaterna gömdes på flera kluriga och udda platser som deltagarna behövde hitta. Till exempel postade längdlandslaget en bild med en julhälsning från Volkswagen – och i samma bild kunde man skymta Charlotte Kallas telefonnummer. Ringde man numret så hade Charlotte läst in en kod på telefonsvararen.
Volkswagen lyckades också leta sig in i SVT:s sändning för Tour de Ski där man i publiken kunde man se en heja-skylt med en kod. Koder fanns också gömda i filmer på YouTube, på Instagram, i utomhustavlor och i nyhetsbrev med mera.
– Ett stort grattis till Mikael, en riktigt värdig vinnare. Under dessa veckor har vi hört människor prata om att hyra helikoptrar för att hitta showroomet, och stora communites har skapats där man gemensamt gett sig in i jakten för att dela på priset. Även om det varit en krånglig väg dit för Mikael är vi övertygade om att vägen från showroomet blev desto lättare i nya Passat Alltrack med 4MOTION fyrhjulsdrift, säger Jeanette Asteborg, marknadschef på Volkswagen.
Nyckelord
Kontakter
Marcus ThomasfolkInformationschef
Tel:070-35 896 57marcus.thomasfolk@volkswagen.seBilder





Länkar
Om
År 2019 levererade Volkswagen 6,28 miljoner personbilar till kunder i över 150 länder. På den svenska marknaden inregistrerades totalt 49 000 personbilar från Volkswagen 2019 vilket ger en marknadsandel på 13,7 procent. Volkswagens modeller täcker de flesta segment på bilmarknaden. Volkswagen är ledande importmärke i Sverige och marknadsför personbilsmodellerna up!, Polo, T-Cross, Golf, Golf Sportscombi, Golf Sportsvan, Golf Alltrack, T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace, Touran, Passat, Passat Sportscombi, Passat Alltrack, Arteon, Sharan, Touareg, Caddy, Multivan och Amarok.
Följ Volkswagen Personbilar
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Volkswagen Personbilar
Varumärkesgruppen Core rapporterar solida resultat för 2024 i en utmanande miljö14.3.2025 11:29:37 CET | Pressmeddelande
Märkena Volkswagen, Skoda, SEAT/CUPRA och Volkswagen Transportbilar hade ett nära samarbete under det senaste räkenskapsåret. Gemensamt optimerade processer stärkte motståndskraften hos varumärkesgruppen Core inom Volkswagen-koncernen.
Brand Experience 2025: Volkswagen inspirerar sina återförsäljare världen över12.3.2025 13:59:07 CET | Pressmeddelande
Ungefär 11 000 Volkswagen-återförsäljare från 86 länder i hela världen, inklusive Sverige, deltar i ”Brand Experience 2025” i Düsseldorf fram till slutet av mars. Avsikten är att sprida en känsla av optimism och ge återförsäljarna en exklusiv förhandstitt på modellutbudet för de kommande åren. – Våra återförsäljare är viktiga ambassadörer för vårt varumärke, säger Martin Sander, medlem ledningsgruppen för märket Volkswagen med ansvar för försäljning.
Mobilitet för alla: ID. EVERY1 ger en förhandstitt på en eldriven instegsmodell från Volkswagen5.3.2025 19:09:20 CET | Pressmeddelande
Med världspremiären för konceptbilen ID. EVERY1 visar Volkswagen en helt eldriven instegsmodell. Den produktionsklara versionen presenteras 2027 och beräknas få ett startpris på cirka 20 000 euro.
Ännu en stark månad för Volkswagen3.3.2025 09:59:37 CET | Pressmeddelande
Volkswagens starka trend på den svenska personbilsmarknaden fortsätter. I februari ökade märket sin marknadsandel kraftigt och blev för andra månaden i rad Sveriges största elbilsmärke. ID.7 toppar 2025 års elbilslista efter två månader.
Volkswagens undersökning slår hål på elbilsmyterna25.2.2025 08:57:00 CET | Pressmeddelande
En ny undersökning från Volkswagen visar hur och var svenska elbilsägare laddar sina bilar, deras upplevelse av publika snabbladdare, och vad de anser om elkostnader och laddköer. Resultaten visar att många av de vanligaste myterna om elbilar inte stämmer – men att det fortfarande finns utmaningar att hantera.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum