Volkswagen Personbilar

Mikael var först till The No Show Room – vann ny Volkswagen Passat Alltrack

Dela
Efter två veckors tävlande med över 13 000 deltagare hittade 26-årige Mikael Bolsöy den Passat Alltrack som var gömd utanför Gällivare mellan Koskullskulle och Tjautjas, och fick därmed köra iväg med bilen som var värd 387 600 kr.
En ny Passat Alltrack stod på spel i tävlingen.
En ny Passat Alltrack stod på spel i tävlingen.

Den 2 januari drog Volkswagen som en del av sin årliga kampanj tillsammans med längdlandslaget igång jakten på The No Show Room, Sveriges mest otillgängliga showroom. Inuti fanns en ny Passat Alltrack att hämta för den som hittade dit först.

För att delta i jakten behövde man hitta showroomets koordinater, genom att lösa ledtrådar till sex koder som släppts under januari. Den sista koden släpptes i torsdags kl. 10.00 men redan klockan 8.00 var över 50 bilar på plats och några hade tältat och andra sovit i bilen sedan kvällen innan.

Förväntningarna överträffades

Den som körde segrande från showroomet var Mikael som inte bara var först att lösa ledstrådarna till alla koder utan också först att hitta platsen. Intresset har överträffat alla förväntningar – inte mindre än 13 000 deltagare registrerades i tävlingen.

– Jag har varit med från start i jakten! Det har varit väldigt kul och det har varit svårt att tänka på annat! Jag har åkt en sväng varje dag och letat efter potentiella platser och i onsdagskväll hittade jag showroomet. Det har varit väldigt bra stämning utanför men man var väldigt nervös varje gång någon gick fram och försökte öppna låset. Det var riktigt härligt att få upp dörren och köra därifrån i bilen, säger Mikael Bolsöy från Gällivare.

Kluriga ledtrådar

Ledtrådarna till koderna som kunde låsa upp koordinaterna gömdes på flera kluriga och udda platser som deltagarna behövde hitta. Till exempel postade längdlandslaget en bild med en julhälsning från Volkswagen – och i samma bild kunde man skymta Charlotte Kallas telefonnummer. Ringde man numret så hade Charlotte läst in en kod på telefonsvararen.

Volkswagen lyckades också leta sig in i SVT:s sändning för Tour de Ski där man i publiken kunde man se en heja-skylt med en kod. Koder fanns också gömda i filmer på YouTube, på Instagram, i utomhustavlor och i nyhetsbrev med mera.

– Ett stort grattis till Mikael, en riktigt värdig vinnare. Under dessa veckor har vi hört människor prata om att hyra helikoptrar för att hitta showroomet, och stora communites har skapats där man gemensamt gett sig in i jakten för att dela på priset. Även om det varit en krånglig väg dit för Mikael är vi övertygade om att vägen från showroomet blev desto lättare i nya Passat Alltrack med 4MOTION fyrhjulsdrift, säger Jeanette Asteborg, marknadschef på Volkswagen.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

En ny Passat Alltrack stod på spel i tävlingen.
En ny Passat Alltrack stod på spel i tävlingen.
Ladda ned bild
The No Show Room, Sveriges mest otillgängliga showroom.
The No Show Room, Sveriges mest otillgängliga showroom.
Ladda ned bild
Mikael var först till The No Show Room och vann en ny Passat Alltrack.
Mikael var först till The No Show Room och vann en ny Passat Alltrack.
Ladda ned bild
En kod gömdes i sändningen av Tour de Ski.
En kod gömdes i sändningen av Tour de Ski.
Ladda ned bild
Charlotte Kalla hade läst in en kod på detta telefonnummer.
Charlotte Kalla hade läst in en kod på detta telefonnummer.
Ladda ned bild

Länkar

Om

Volkswagen Personbilar
Volkswagen Personbilar



År 2019 levererade Volkswagen 6,28 miljoner personbilar till kunder i över 150 länder. På den svenska marknaden inregistrerades totalt 49 000 personbilar från Volkswagen 2019 vilket ger en marknadsandel på 13,7 procent. Volkswagens modeller täcker de flesta segment på bilmarknaden. Volkswagen är ledande importmärke i Sverige och marknadsför personbilsmodellerna up!, Polo, T-Cross, Golf, Golf Sportscombi, Golf Sportsvan, Golf Alltrack, T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace, Touran, Passat, Passat Sportscombi, Passat Alltrack, Arteon, Sharan, Touareg, Caddy, Multivan och Amarok.

Följ Volkswagen Personbilar

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Volkswagen Personbilar

Brand Experience 2025: Volkswagen inspirerar sina återförsäljare världen över12.3.2025 13:59:07 CET | Pressmeddelande

Ungefär 11 000 Volkswagen-återförsäljare från 86 länder i hela världen, inklusive Sverige, deltar i ”Brand Experience 2025” i Düsseldorf fram till slutet av mars. Avsikten är att sprida en känsla av optimism och ge återförsäljarna en exklusiv förhandstitt på modellutbudet för de kommande åren. – Våra återförsäljare är viktiga ambassadörer för vårt varumärke, säger Martin Sander, medlem ledningsgruppen för märket Volkswagen med ansvar för försäljning.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye