Aftonbladet och TV4 i samarbete kring Big Brother

Big Brother är en av de största succéerna genom tiderna med totalt över två miljarder tittare världen över och programserien har visats i 61 länder. Nu relanseras Big Brother på TV4 och TV4 Play för en yngre digital publik.
– Vi vet av erfarenhet att vår yngre publik är väldigt intresserade av den typ av profiler som skapas i huset och dramatiken som utspelar sig där. För den som är en riktig BB-nörd kommer allt specialmaterial också att finnas tillgängligt på ”Big Brother inifrån” på Aftonbladet, säger Lotta Folcker.
Big Brother kommer att synas på TV4 Play, Sjuan, C More och Aftonbladet.
– Det är roligt att det finns ett stort intresse för Big Brother. Aftonbladets digitala räckvidd gör att programmet når ännu fler tittare och läsare, säger Mia Lindqvist programchef TV4.
Programmet visades i Sverige första gången 2000. Konceptet går ut på att tittarna får följa människor som är inlåsta i ett hus utan kontakt med omvärlden. Den som är kvar längst i huset vinner en miljon kronor.
– Vi skulle såklart aldrig själva kunna producera ett liknande program, däremot är det självklart att rapportera om det. Med ”Big Brother inifrån” får våra läsare och tittare tillgång till ett exklusivt material, säger Lotta Folcker.
Big Brother har premiär 10 februari klockan 20.00 på TV4 och TV4 Play. Dagliga sammanfattningar visas tisdag - söndag klockan 19.00 på Sjuan, TV4 Play och C More.
Veckofinaler visas måndagar klockan 21.00 på Sjuan, TV4 Play och C More.
C More livestreamar Big Brother dygnet runt.
Big Brother produceras av produktionsbolaget Meter.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Eric Rosén, biträdande redaktör, Aftonbladet. Tel: 070-474 22 51. E-post: eric.rosén@aftonbladet.se
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder


Om
Aftonbladet är en del av Schibsted och svenska folkets primära nyhetskälla. Varje dag når tidningen omkring 3,9 miljoner läsare och tittare, via mobila plattformar, webben, online video och som papperstidning. Omkring 250 000 svenskar är i dag prenumeranter på Aftonbladet Plus. Aftonbladet har ca 300 anställda. Omsättningen 2018 var 1,8 miljarder kronor och vinsten 204 miljoner kronor (EBITDA). Tidningen grundades 1830 av Lars Johan Hierta och ägs av den norska mediekoncernen Schibsted (91 procent) och Landsorganisationen, LO, (9 procent).
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Vend stärker ledningen – Yale Varty blir ny Chief Commercial Officer (CCO)15.10.2025 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Ett viktigt steg för att stärka Vends kommersiella ledarskap inför framtiden, enligt Christian Printzell Halvorsen, VD för Vend.
Vend appoints Carl Vult von Steyern as Director of Advertising3.9.2025 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Vend, the Nordic marketplace group behind Blocket (Sweden), Finn (Norway), Tori (Finland) and DBA (Denmark), is accelerating the transformation of its advertising business by appointing Carl Vult von Steyern as Director of Advertising Products & Operations.
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:05:00 CEST | Pressmeddelande
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
