Evanoff Group AB

Paolos lanserar äkta italiensk gelato

Paolo Robertos italienska varumärke Paolos ger sig in på den svenska glassmarknaden och lanserar äkta italiensk gelato i fyra smaker. Paolos gelato tillverkas av färsk mjölk med noga utvalda råvaror och kommer i smakerna Pistage, Vanilj, Hasselnöt och Salt Karamell.
Paolos produktnyheter - Italiensk gelato i fyra smaker

Italiensk gelato är älskad över hela världen. Nu behöver man inte resa längre än till sin lokala matbutik för att få uppleva äkta gelato i världsklass, säger Paolo Roberto.

Gelato betyder ”glass” på italienska. Det som kännetecknar en äkta italiensk gelato är främst att den baseras på färsk mjölk istället för grädde. Resultatet blir en underbart krämig glass som dessutom innehåller färre kalorier än gräddglass.

- Vi gillar att inta en tydlig utmanarposition med våra olika varumärken i Evanoff Groups portfölj. Att Paolos nu går in i glasskategorin känns otroligt spännande. Vi möter stora och starka aktörer vilket motiverar oss att springa ännu fortare, säger Dani Evanoff, VD på Evanoff Group i en kommentar.

Paolos Gelato lanseras i fyra smaker:

• Gelato Pistage, 500 ml/400g
    Len och krämig pistageglass med 13% pistagenötter.

• Gelato Vanilj, 500 ml/400g
    Smakrik vaniljglass med äkta vaniljstång från Madagaskar.

• Gelato Hasselnöt, 500 ml/400g
    Fyllig hasselnötsglass med 11% italienska hasselnötter.

• Gelato Salt Karamell, 500 ml/400g
    Krämig kolaglass med virvlar av salt karamellsås.

Paolos Gelato finns hos ICA och City Gross över hela Sverige.
Rek. konsumentpris är 49,90 kr.

Paolos produktnyheter - Italiensk gelato i fyra smaker

Evanoff Group AB
Evenemangsgatan 31

Presskontakt: +4673-7510733https://evanoffgroup.se/

Om Paolos

Paolos är ett livsmedelsvarumärke med inriktning på mat från Italien.

Företaget grundades i slutet av 2012  av Paolo Roberto och lanserade de första produkterna under varumärket Paolos i dagligvaruhandeln 2013. Idag är Paolos ett av de snabbast växande varumärkena inom svensk dagligvaruhandel med centralt listade produkter hos ICA, Coop, City Gross och Axfood.

Varumärket Paolos ägs och drivs av Peoples Kitchen Concept AB. Sedan 2017 är Peoples Kitchen Concept AB en del av företagsgruppen Evanoff Group.

Om Evanoff Group

Evanoff Group är en entreprenörsdriven företagsgrupp med fokus på att primärt investera och driva små till medelstora bolag inom livsmedelsbranschen. Vi tror på engagerade och drivna entreprenörer som i kombination med vår kompetens, erfarenhet och nätverk skapar en stark grund för att ta våra gemensamma bolag till nästa nivå.

Följ Evanoff Group AB

Senaste pressmeddelandena från Evanoff Group AB