Matprofilen Zeina lanserar produkter med smaker från Mellanöstern
Zeina har byggt upp en trogen följarskara med hundratusentals följare i sociala medier, flera bästsäljande kokböcker och en flitig medverkan i matprogram på TV.
Det nya livsmedelsvarumärket har fokus på mat med smaker från Mellanösterns olika kök, smaker som ligger grundaren Zeina varmt om hjärtat. Med sina produkter hoppas Zeina att fler i Sverige ska få upp ögonen för maten och de spännande smaker som hon älskar.
Zeina, berätta hur det känns att lansera produkter under ditt eget namn i matbutiker runtom i hela landet?
- Det känns overkligt! Jag har arbetat med det här projektet i drygt ett års tid och nu är det äntligen dags för lansering. Jag är så otroligt stolt över produkterna och längtar efter att få dela Mellanösterns smaker med hela svenska folket.
Du lanserar bland annat hummus, vad skiljer din hummus från liknande produkter på marknaden?
- Min hummus tillagas från grunden med hela kokta kikärtor. Konsistensen är len och krämig med balanserad syra och sälta, precis som en riktig hummus ska smaka.
Sortimentet består inledningsvis av populära mezefavoriter som färsk falafel och flera smakrika röror. Produkterna lanseras vecka 16 hos Ica och Coop över hela Sverige.
- Falafel, 200g
Smakrika kikärtsbollar som är krispiga på utsidan och mjuka inuti. Zeinas falafel är klassiskt kryddad med persilja, koriander, kummin och lök. Falafel är en favorit bland många som passar utmärkt till både sallad, i pitabröd eller på mezebordet. Servera gärna tillsammans med hummus, muhammara eller andra röror från Mellanöstern. - Hummus Original, 200g
Krämig och smakrik kikärtsröra, tillagad från grunden med hela kokta kikärtor. Den är len och krämig med balanserad syra och sälta, som en hummus ska smaka! Hummus är en favorit på mezebordet, men passar även utmärkt till falafel såväl som på hamburgaren. - Hummus Soltorkad tomat, 200g
Krämig och smakrik kikärtsröra. Tillagad från grunden med hela kokta kikärtor och smaksatt med soltorkade tomater, vilket gör den krämig och smakrik. Perfekt till meze, pita, hamburgare eller som dipp till grönsaker. - Hummus Chili, 200g
Het, len, krämig och smakrik kikärtsröra, tillagad från grunden med hela kokta kikärtor. Vår hummus med chili är en favorit till meze, wrap eller på hamburgaren. Passar även utmärkt till grillbuffén eller som dip till kvällens snacks. - Muhammara, 170g
Kryddig paprikaröra med ljuvlig sötma från granatäpple. De rostade solrosfröna ger muhammaran en härlig textur och nötig smak. Muhammara passar självklart utmärkt till mezebordet, falafel, såväl som till grillat eller som dipp! - Hummus Mix, 210g
Smidig mixförpackning där du får alla våra tre hummusvarianter i en och samma förpackning. Samma lena, krämiga och välgjorda hummus men förpackad på ett smart sätt. Perfekt för dig som inte kan välja eller vill testa flera smaker vid ett och samma tillfälle.
Produkterna går att hitta i kyldisken i butiken. Produkterna är veganska.
Bakom varumärket Zeinas finns tillsammans med Zeina Mourtada företagsgruppen Evanoff Group som bland annat äger Paolo Robertos italienska livsmedelsvarumärke Paolos och premiumkorvtillverkaren Taylors & Jones.
Nyckelord
Kontakter
Ken NygrenHead of Marketing & Brand
Tel:+4673-7510733press@evanoffgroup.seBilder
Länkar
Om
Evanoff Group är en entreprenörsdriven företagsgrupp med fokus på att investera i och utveckla små till medelstora bolag inom FMCG.
Följ Evanoff Group AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Evanoff Group AB
Evanoff Group rekryterar från Axfood28.3.2022 07:50:00 CEST | Pressmeddelande
Företagsgruppen Evanoff Group expanderar och i mitten av mars tillträdde Anna Åbrink en nyinrättad roll som Assortment Manager med ansvar för att driva produktutveckling och sortimentsstrategi för gruppens olika livsmedelsvarumärken. Anna Åbrink kommer närmast från Axfood där hon haft flertalet olika roller, senast som projektledare på avdelningen för design av egna märkesvaror.
Paolos lager säljs ut hos Matsmart.se – till förmån för arbetet mot sexuell exploatering och människohandel3.6.2020 13:06:20 CEST | Pressmeddelande
E-handelsbutiken Matsmart.se har köpt upp hela lagret av torr- och skafferivaror från varumärket Paolos. Produkterna säljs med 50 procents rabatt via sajten, samtidigt som den ideella organisationen Child10 får 350 000 kronor till sitt viktiga arbete för barns rättigheter.
Livsmedelsvarumärket "Paolos" avbryter alla samarbeten med Paolo Roberto15.5.2020 21:25:59 CEST | Nyheter
Företaget Peoples Kitchen Concept AB som står bakom livsmedelsvarumärket "Paolos" meddelar idag att de avbryter alla samarbeten med Paolo Roberto med omedelbar verkan.
Evanoff Group och PostNord inleder samarbete16.4.2020 09:45:00 CEST | Pressmeddelande
PostNord TPL (tredjepartslogistik) och Evanoff Group inleder ett samarbete när det gäller logistik inom dagligvaruhandel. - Vi ser fram emot att tillsammans med Evanoff Group skapa en kostnadseffektiv och hållbara logistiklösning, säger Pierre Nilsson, Regionchef Stockholm, PostNord TPL
Paolos lanserar äkta italiensk gelato15.4.2020 13:46:00 CEST | Pressmeddelande
Paolo Robertos italienska varumärke Paolos ger sig in på den svenska glassmarknaden och lanserar äkta italiensk gelato i fyra smaker. Paolos gelato tillverkas av färsk mjölk med noga utvalda råvaror och kommer i smakerna Pistage, Vanilj, Hasselnöt och Salt Karamell.