Ny teknik tar displayannonsering till nästa nivå

Som namnet antyder bygger Image Stream på streamingteknik där annonsen streamas via vanliga displayytor. Streamingen startas och visar annonserna direkt med minimal laddtid, utan att göra avkall på kvaliteten. Inga viktrestriktioner förekommer, vilket möjliggör obegränsad kreativitet. Image Stream möjliggör även att allt innehåll på den aktuella sajten laddas in samtidigt, vilket minimerar köer och därmed ger en bättre sajtupplevelse.
– Våra tester visar att användarupplevelsen förbättras när annonserna laddas upp via Image Stream, särskilt för de användare som sitter på en sämre internetuppkoppling. Detta är av högsta vikt för oss, då vi på Schibsted ständigt arbetar för att utveckla våra kontexter, säger Joakim Flodin.
Arbetet med Image Stream har skett i samarbete med mediebyrån OMG, som har säkrat upp möjligheten att erbjuda Image Stream till alla sina kunder.
– Vi arbetar kontinuerligt tillsammans med ledande publicister för att utveckla branschens ekosystem, med syfte att förstärka användarupplevelsen. Med hjälp av ny annonsteknik som minskar belastningen på publicisternas sajter skapar vi nu högre genomslagskraft för våra annonsörers kommunikation och hjälper dem att ligga i framkant, säger Jimmy Strömberg, Head of Programmatic, Omnicom Media Group.
Gemensamma tester visar på förbättrade resultat för de annonsörer som använder sig av Image Stream.
– Vi har ett nära partnerskap med Schibsted och har tillsammans genomfört omfattande tester av den nya tekniken som visat på starka kampanjresultat för våra gemensamma kunder, både utifrån adderad synlighet och ökad interaktionsgrad med annonseringen, säger Jimmy Strömberg.
Även Schibsted har, som enda svenska mediehus, säkrat upp möjligheten att erbjuda den nya tekniken till alla sina kunder.
– Vi är väldigt glada för samarbetet och att nu kunna erbjuda Image Stream till de annonsörer som vill ta sin displayannonsering till nästa nivå, säger Jane Westermark, Product Manager, Schibsted Marketing Services.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jane Westermark, Product Manager, Ad Products & Monetization, Schibsted. Telefon: 073 839 39 05. E-post: jane.westermark@schibsted.com
Jimmy Strömberg, Head of Programmatic, Omnicom Media Group. Telefon: 070 410 59 63. E-post: jimmy.stromberg@omd.com
Nyckelord
Kontakter
Johan LindbladhKommunikationschef
Tel:070-820 44 05johan.lindbladh@schibsted.comBilder

Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Vend stärker ledningen – Yale Varty blir ny Chief Commercial Officer (CCO)15.10.2025 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Ett viktigt steg för att stärka Vends kommersiella ledarskap inför framtiden, enligt Christian Printzell Halvorsen, VD för Vend.
Vend appoints Carl Vult von Steyern as Director of Advertising3.9.2025 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Vend, the Nordic marketplace group behind Blocket (Sweden), Finn (Norway), Tori (Finland) and DBA (Denmark), is accelerating the transformation of its advertising business by appointing Carl Vult von Steyern as Director of Advertising Products & Operations.
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:05:00 CEST | Pressmeddelande
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
