Interflora expanderar med förvärv av Chokladogram

Chokladogram kommer drivas som ett eget varumärke, men i Interfloras regi från kontoret i Alvik och även figurera som en undersida till interflora.se. Förvärvet är en del av Interfloras målsättning att expandera och ta ytterligare marknadsandelar inom gåvosegmentet.
– Det här känns spännande. Vi ser en ökad efterfrågan på den här typen av tjänst då människor vill visa glädje och omtanke genom att skicka personliga hälsningar. Chokladogram blir därför ett naturligt komplement till vårt gåvosortiment av blommor där båda tjänsterna handlar om att förmedla känslor, säger Nina Lindvall, vd på Interflora.
Chokladogram.se har varit en framgångsrik e-handel sedan 2004, där kunderna erbjuds att skicka högklassig choklad av välkända märken som gåva. Varje Chokladogram skickas tillsammans med en personlig hälsning.
– Genom Chokladogram.se breddar vi prisbilden och hoppas nå en ännu bredare målgrupp än vad vi gör idag med Blommogram, säger Frida Lönnqvist, Ekonomi- och Affärsutvecklingschef på Interflora.
Nyckelord
Kontakter
Sofia KaarePR & Social Media Manager
Tel:08-634 44 18sofia.kaare@interflora.seBilder


Dokument
Länkar
Om
Interfloras vision är att få fler att älska blommor – och varandra. Det är det vi kallar The Flower Effect. Vi tror att det bästa sättet att visa känslor på är att skicka blommor. För att leendet hos den som får blommor är så äkta. För att blommor kan förvandla ett helt rum. För att de doftar gott. För att man blir lycklig i själen av att ge.
Interflora startade sin resa 1923 när sex blomsterhandlare grundade Interflora i Sverige och idag säljs Blommogram genom interflora.se och cirka 550 fristående blomsterbutiker.
Följ Interflora
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Interflora
Interfloras vd Nina Lindvall lämnar efter åtta år av tillväxt och utveckling6.3.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Efter åtta framgångsrika och händelserika år lämnar Nina Lindvall sin roll som vd för Interflora. Under hennes ledarskap har bolaget mer än fördubblat sin omsättning med förbättrad lönsamhet, genomgått en omfattande digital utveckling och blivit en del av MyFlower Group genom en försäljning i maj 2023. Hennes sista dag är den 31 mars 2025.
Mattias Haraldsson ny CFO för Interflora6.10.2023 07:30:00 CEST | Pressmeddelande
Interflora har rekryterat Mattias Haraldsson som ny CFO för Interflora Sverige. Mattias har en lång och gedigen e-handels- och kommersiell kompetens på ledningsnivå från en rad olika branscher, senast som CFO på Fyndiq.
Ann Wåhlström designar Interfloras jubileumsvas27.4.2023 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Inför Interfloras 100-årsfirande har glaskonstnären Ann Wåhlström fått i uppdrag att ta fram en jubileumsvas i två storlekar. Vasen, som fått namnet Tidevarv, släpps i begränsad upplaga och är tillverkad på Reijmyre glasbruk.
Sveriges största blomsterförmedlare Interflora fyller 100 år20.4.2023 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
I år fyller Interflora, ett av Sverige mest välkända varumärken, 100 år. I dag är det ett framgångsrikt och växande företag som siktar framåt med en tydlig hållbarhetsagenda, ett bredare tjänsteutbud och en stark kedjeverksamhet.
Interflora donerar skulpturgrupp till Stockholm stad8.3.2023 07:30:00 CET | Pressmeddelande
På internationella kvinnodagen invigs ett nytt offentligt verk intill Observatorielunden i Stockholm. Skulpturgruppen Venus och Flora, som tillsammans bildar Venuspassagen, är skapad av konstnären Åsa Jungnelius och är en gåva från Interflora AB till Stockholms stad.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum